Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GESTOLEN 2x Santos Travelmaster 2.8 rohloff - Forum Wereldfietser

GESTOLEN 2x Santos Travelmaster 2.8 rohloff

Gisteren zijn onze Travelmasters gestolen in Rotterdam. We waren met 3 fietsen, deze hebben we met 3 slotkettingen aan elkaar en de wereld verankerd. Alle 3 kettingsloten zijn met een betonschaar doorgeknipt. De TMs zijn meegenomen, de 3e fiets was klaarblijkelijk niet interessant. Waarschijnlijk zijn ze met een busje langsgereden, van meer mensen is de fiets meegenomen (oa e-bikes).

Voor het geval dat iemand ze ergens op het internet of fysiek aantreft:

Santos Travelmaster 2.8 alu, rohloff met ketting, uit 2011.
- Damesfiets (mixte) blauw, framenr. A8A48182
- Herenfiets rood, framenr. A8A47955

Hans van Dalen
Dat is verschrikkelijk balen Hans, mensen kunnen tegenwoordig niet meer van andermans spullen afblijven.

Heb je niet toevallig foto's van de fietsen, ik zit regelmatig op site's waar fietsen worden aangeboden.
Hoi Hans,
Wat vreselijk balen!
Heb je meer specificaties van de fiets? Maten? Bijzondere opties? Type zadel? Banden? Nu is een zadel zo vernvangen maar een rode herensantos zou toch op te sporen moeten zijn, dat is redelijk zeldzaam.
Komende tijd Marktplaats en Kapaza.be en zo in de gaten houden, al lijkt het op een professionele bende en die zijn niet zo stom om de fietsen hier aan te bieden.
Waren er daar geen camera's in de buurt, in winkels en zo?
Sterkte,
Leon
Wat balen Hans,

Het is de vraag of ze in Nederland worden aangeboden. De meer exclusieve fietsen die gestolen worden gaan vaak zo snel mogelijk de grens over.
Hopelijk ben je goed verzekerd.

Nietemin goed zuur als je fiets waar je vaak een hoop mee meegemaakt hebt weg is.

Gr.
Betty
Idd meestal worden die vrij snel geëxporteerd naar Polen en Tsjechië.
Ik zal marktplaats ed in de gaten houden.
Bekijk ook de Duitse marktplaats.
Wel zuur. Ik dacht dat santos ook nog niet zo heel bekend was bij ze.
Maar dat is dan blijkbaar niet meer zo.
Johannes vD schreef:Gisteren zijn onze Travelmasters gestolen in Rotterdam. We waren met 3 fietsen, deze hebben we met 3 slotkettingen aan elkaar en de wereld verankerd. Alle 3 kettingsloten zijn met een betonschaar doorgeknipt. De TMs zijn meegenomen, de 3e fiets was klaarblijkelijk niet interessant. Waarschijnlijk zijn ze met een busje langsgereden, van meer mensen is de fiets meegenomen (oa e-bikes).

Voor het geval dat iemand ze ergens op het internet of fysiek aantreft:

Santos Travelmaster 2.8 alu, rohloff met ketting, uit 2011.
- Damesfiets (mixte) blauw, framenr. A8A48182
- Herenfiets rood, framenr. A8A47955

Hans van Dalen
Waarschijnlijk is dit met een slijptol gedaan. Heeft niemand in de omgeving de operatie gezien? Moet toch wel opvallen.
Allereerst dank voor de meelevende reacties en het meezoeken. Ik probeer een link naar een foto te plaatsen maar dat wil niet zo lukken. Met heel veel moeite iets geupload en dan komt een melding dat het plaatje te groot is. Dat heb je als je niet zo handig bent met internet.

Meest in het oog springend is de koplamp; een AXA LUXX70 Plus koplamp USB.

We zijn er o.a. mee naar Rome, Venetië, Langs oude wegen en de St. Jacobsroute gefietst, gebeurt het in je eigen stad. Verzekering is gelukkig nog op orde, maar je hecht toch wel aan je eigen fiets.

Hans van Dalen
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... f=6&t=8871

Hans, hier staat hoe je een foto kunt plaatsen.
Dat is rot, gelukkig zijn ze blijkbaar verzekerd.
jacob_50 schreef:Dat is verschrikkelijk balen Hans, mensen kunnen tegenwoordig niet meer van andermans spullen afblijven.
Dat was vroeger niet anders of beter.

Renaat
Nog maar een poging voor een foto.

http://nl.tinypic.com/r/uqz2u/9
Revanho schreef:Dat is rot, gelukkig zijn ze blijkbaar verzekerd.
jacob_50 schreef:Dat is verschrikkelijk balen Hans, mensen kunnen tegenwoordig niet meer van andermans spullen afblijven.
Dat was vroeger niet anders of beter.

Renaat
Dat hangt ervan af op welk vroeger je doelt.

Nu te laat, maar toch; als ik in Rotterdam centrum (maar wellicht was het niet in het centrum) mijn fiets neerzet, is het altijd in de gemeentelijk bewaakte en gratis stalling op de Meent.
Zeer spijtig.

Wat ik niet snap is waarom de dure fietsen niet standaard worden voorzien van chips. De politie gebruikt deze in lokfietsen

Mario
Beste Hans,

balen man.

Welke zijn de serienummers van de twee Rohloffnaven?
Wie dan ook een of twee verdachte Santossen ziet kan dit dan ook even checken.
Misschien houdt Rohloff ook een lijst bij van gestolen naven?

Bert, een fietsendief heeft in Amsterdam een slijptol nodig, maar in de rest van Nl kiest men vaak voor lichtere sloten.
M276 schreef:Idd meestal worden die vrij snel geëxporteerd naar Polen en Tsjechië
M276 is dit uit de lucht gegrepen of heb je hier echte aanwijzingen voor?

Hans
Johannes vD schreef:Verzekering is gelukkig nog op orde, maar je hecht toch wel aan je eigen fiets.
Krijg je dan nog wel een redelijk deel vergoed voor fietsen die al rond de vijf jaar oud zijn?
Mij lijkt dat als je eenmaal weer een paar nieuwe hebt de schade weer snel vergeten zal zijn.
supermario schreef:Wat ik niet snap is waarom de dure fietsen niet standaard worden voorzien van chips. De politie gebruikt deze in lokfietsen
Er zijn nogal wat systemen bedacht tegen fietsdiefstal: ze lopen over het algemeen allemaal juist spaak op de inzet van de politie. De pakkans in Nederland is erg laag, en degenen die gepakt worden zijn vaak de kneuzen. Daardoor is criminaliteit in dit land gewoon winstgevend.
Afbeelding
Van horen zeggen.

Ik weet dat er een goede handel is in 2dehands fietsen die hier gekocht worden en naar polen en Tsjechië verhuizen (legaal) Dan kan ik mij niet voorstellen dat dat met gestolen fietsen ook niet gebeurd.
javb2812 schreef:
Bert, een fietsendief heeft in Amsterdam een slijptol nodig, maar in de rest van Nl kiest men vaak voor lichtere sloten.
Zijn Amsterdammers dan slimmer? :wink:
javb2812 schreef:
M276 schreef:Idd meestal worden die vrij snel geëxporteerd naar Polen en Tsjechië
M276 is dit uit de lucht gegrepen of heb je hier echte aanwijzingen voor?

Hans
De fietsersbond denkt dat ook hoewel harde cijfers ontbreken:
http://www.vogelvrijefietser.nl/hetblad ... tsdiefstal
http://www.vogelvrijefietser.nl/nieuws/ ... dehandsjes
Exclusieve fietsen zijn soms gechipt.
Dieven kunnen die in Nederland minder makkelijk kwijt.
Er zijn criminele organisaties die er voor zorgen dat zo'n fiets binnen 24 uur en vaak nog sneller de grens over zijn richting voormalige Oostbloklanden.
Jarno schreef:Afbeelding
Bedankt Jarno!