Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk regenpak? - Forum Wereldfietser

Welk regenpak?

Wie kan mij helpen met advies.
Ik zoek een betrouwbaar regenpak liefst redelijk licht in gewicht. Ook ademend is welkom.
Welk merk?
Welk type?

Eventueel tweedehands maat m lengte 176, man.
Gore Bike Wear heeft enkele simpele modellen jasjes van rond de 200 euro, met active shell, de meest ademende Goretex. Die zijn er ook in High Visibility fluo geel, wat erg verstandig is. In warme streken neem ik geen regenbroek mee (blote benen), maar voor koude omstandigheden wel. Dan is een regenbroek van een tientje van de Hema voor mij goed genoeg. Ademende Poray 5000 regenbroeken van Agu heb je voor 60 euro, of soms ook nog minder.
Ik heb pas de mac in a sac regenkleding gekocht.

Deze kleding heeft goede beoordelingen, maar heb het nog niet getest dus weet niet hoe goed ze ademend zijn.
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Een ademend vermogen van 3000 gram per m2 per 24 uur is laag, de dure merken komen op zeker 20.000 uit. Hebben de jassen wel een goede capuchon ?
B'twin 700 van Decathlon voor (ongelooflijke) € 70. Dit is een drie laags Gore-Tex jack wat net bij "Bike-Radar" als fantastisch is getest.
De jas van Decathlon is nu zelfs in de aanbieding voor € 60, het gewicht is slechts 305 gram voor de race-variant en het testbericht is inderdaad lovend.
Je kunt dus voor goedkoop gaan (Decathlon, Hema). Gore Bike Wear en Vaude hebben mooie maar ook dure modellen. Ik heb zelf een 2.5 laags Goretex jas (van Gore). Ik vind 'm zweterig en alleen geschikt voor onder de 10 graden C. Maar ben wel blij dat ik 'm heb.

Welk model je ook kiest: zorg dat je jas opvalt. Dus rood of geel zou ik zeggen.
Hoewel ik geen grote zweter ben, vind ik okselritsen wel belangrijk bij een regenjas.

Renaat
De fietsersbond gaat regenkleding testen. Werd een oproep gedaan voor testers. Geen idee wanneer de resultaten gepubliceerd gaan worden of wat de kwaliteit van de test is.
Ik ben via een Vaude jack 'ceplex'-membraan naar een jack met Goretex Active membraan gegaan; mij is het nog niet gelukt om die jas aan de binnenzijde nat of vochtig te krijgen. Als geld geen beperking is raad ik aan om meteen een beter, duurder jack te kopen, mij had het de eerste aankoop bespaard.