door
Revanho » do 14 apr, 2016 18:32
math schreef:Kortom, het lijkt me een van de alleronbelangrijkste dingen om op te letten.
Ik kan me voorstellen dat het belang van sommige zaken ten onrechte worden uitvergroot.
Maar ik kan me ook prima voorstellen dat de ene persoon al gevoeliger is voor bepaalde zaken (zoals verschil in cranklengte) dan een ander.
holandres schreef:math schreef: Kortom, het lijkt me een van de alleronbelangrijkste dingen om op te letten.
Toch? Ik denk 95% van de mensen hebben nooit gehoord van dit soort dingen en fietsen allemaal vrolijk rond. Enfin....
Maar ik zou ook de mensen de kost niet willen geven die problemen ondervinden maar zich gewoon niet bewust zijn van mogelijke oorzaken en ook niet specifiek op zoek gaan naar oorzaken omdat ze b.v. denken dat het aan hun lichaam te wijten is.
En ik denk ook dat er best wel een wereld (van plezier en comfort) zou opengaan voor veel mensen als ze opeens op een fiets zouden terecht komen die op hun lijf geschreven is.
holandres schreef:
Wat wilt u horen, mijnheer?
...
Ga mij alstublieft niet vragen waarom ik de dingen niet doe zoals u ze zou doen.
De vraag naar het waarom is nochtans helemaal niet vreemd en is zeker niet per definitie negatief (zoals jij het lijkt te ervaren). Het antwoord op die vraag kan mee bepalen wat een zinvol antwoord is op jouw vraag. Bovendien kan het zijn dat jij heel goede redenen hebt voor die keuze, maar het kan evengoed zijn dat uit je antwoord blijkt dat er misschien andere opties zijn die evengoed aan je wensen voldoen.
Jij hebt misschien al bijzonder goede afwegingen gemaakt (dat weet ik niet), maar het zou ook niet voor het eerst zijn dat iemand teveel uitgaat van wat hij/zij denkt te willen van fiets en niet van wat hij/zij eigenlijk nodig heeft.
Is je doel een mountainbike kopen of het kopen van een geschikte fiets voor je doel?
holandres schreef:
Dank u. Ik ben echter niet bezig mijn oude fiets na te bootsen.
Prima, maar waar ben je dan wel met bezig?
Renaat