Na alle goede adviezen hier wil ik jullie graag melden dat de hele operatie goed verlopen is!
Heb gisteravond op mijn gemak de externe lagercups vervangen, de nieuwe crank gemonteerd, een nieuwe voorderailleur geplaatst, de derailleurkabel vervangen, een nieuwe ketting geplaatst en de boel afgesteld.
Vanochtend moesten de nieuwe ketting en de cassette de eerste paar kilometer nog even aan elkaar wennen, maar gaande weg ging dat steeds soepeler!
De voorderailleur schakelt goed met de STI-shifter en de ketting loopt nergens aan tegen de geleider van de derailleur.
Enige verbeterpunt is mogelijk dat de derailleurkabel nu maximaal strak gespannen staat. Mocht de ketting dus nog gaan rekken dan heb ik geen stelmogelijkheid meer omdat ik die al op gebruikt heb. Wellicht dat iemand hier nog een idee heeft over hoe ik de kabel zo strak mogelijk kan spannen zonder daarbij direct gebruik te maken van de stelschroefdingetjes (zal vast een naam hebben) aan de kabel.
Nogmaals dank voor alle inbreng. Had nooit verwacht zelf ooit nog eens een derailleur te vervangen