Enkele vraagjes over schotland waar we in Juli willen gaan fietsen:
Traject:
A- normaal fietsen we tegenwijzersin
B- De blauwe route zouden we fietsen, de gele lijn is de 'binnenweg' indien we te weinig tijd zouden hebben
C- start, aankomst in Rosy (Edingburgh)
1) Zijn die hooglanden uberhaupt makkelijk te fietsen? (neem 85km/dag - is dat haalbaar?)
2) Hoe staat de wind meestal aan de oostkust?
3) Wat is de netspanning in schotland (220V/50hz?)
4.1) Wat is de gemiddelde campingprijs (tentje, 2 trekkers) / dag of de prijs van een jeughherberg (+ evt. eten)?
4.2) Broodprijs, prijs van pakweg een stukje vlees?
... ik vraag dit omdat ik al astronomische bedragen heb gehoord
5) Kan iemand een schatting geven hoeveel km/dag dat we moeten fietsen om die route gedaan te hebben op 15 dagen (volgens mijn berekening: totaalafstand=1200km, dagafstand +/- 90 km)
6) is een modale trekkersfiets voldoende om in de highlands te gaan fietsen?
7) Heeft er iemand opmerkingen/tips bij die route/manier om de totaalprijs te drukken? (bv. plaats X vermijden, wijzerszin fietsen ipv tegenwijzersin, ...
Oh, eeuhm.. is de wisky in schotland goedkoper dan in BE?
9) Aanwezigheid van bankautomaten, of dienen we contant geld mee te pakken?
x) Verder vragen volgen ongetwijfeld nog
Alvast dank bij voorbaat,
IWein
Traject:
A- normaal fietsen we tegenwijzersin
B- De blauwe route zouden we fietsen, de gele lijn is de 'binnenweg' indien we te weinig tijd zouden hebben
C- start, aankomst in Rosy (Edingburgh)
1) Zijn die hooglanden uberhaupt makkelijk te fietsen? (neem 85km/dag - is dat haalbaar?)
2) Hoe staat de wind meestal aan de oostkust?
3) Wat is de netspanning in schotland (220V/50hz?)
4.1) Wat is de gemiddelde campingprijs (tentje, 2 trekkers) / dag of de prijs van een jeughherberg (+ evt. eten)?
4.2) Broodprijs, prijs van pakweg een stukje vlees?
... ik vraag dit omdat ik al astronomische bedragen heb gehoord
5) Kan iemand een schatting geven hoeveel km/dag dat we moeten fietsen om die route gedaan te hebben op 15 dagen (volgens mijn berekening: totaalafstand=1200km, dagafstand +/- 90 km)
6) is een modale trekkersfiets voldoende om in de highlands te gaan fietsen?
7) Heeft er iemand opmerkingen/tips bij die route/manier om de totaalprijs te drukken? (bv. plaats X vermijden, wijzerszin fietsen ipv tegenwijzersin, ...
Oh, eeuhm.. is de wisky in schotland goedkoper dan in BE?
9) Aanwezigheid van bankautomaten, of dienen we contant geld mee te pakken?
x) Verder vragen volgen ongetwijfeld nog
Alvast dank bij voorbaat,
IWein