Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaarten Noorwegen - Forum Wereldfietser

Fietskaarten Noorwegen

Fietsers,

In Mei fiets ik naar de Noordkaap. Ter oriëntatie wil ik een landkaart / fietskaart van Noorwegen hebben. Uiteraard zal ik ook een app installeren op mijn telefoon, maar ik prefereer de nostalgische kaarten :).

1. Heeft iemand nog kaart(en) van Noorwegen die ik over kan nemen?
2. Waar adviseren jullie die te kopen?
3. Adviseren jullie een bepaalde applicatie die echter verdomd goed is waar ik beter mee kan werken?

Hoor graag van jullie fiets buddy's.

Jasper
Hoi Jasper,

Ik heb Noorwegen in 4 delen op kaart (En elk deel bestaat uit 2 kaarten). Van het merk Nordeca.
Dit zijn 1:400.000 kaarten wat gedetailleerd genoeg is (Noorwegen heeft zoals je waarschijnlijk wel weet geen dicht wegennet). Er staan ook heel veel campings op deze kaarten, maar ervaring heeft geleerd dat er meer zijn dan de kaart aangeeft (2-3 campings tegengekomen die er niet op stonden) en ik heb 1 camping niet kunnen vinden (misschien zijn er ondertussen meer weg) dus niet 100% betrouwbaar.

Ze hebben wat gebogen hoekjes en ik heb er met een balpen mijn route opgeschreven (niet echt storend naar mijn mening).

Als je geïnteresseerd bent, laat het maar weten. Nieuw zijn ze 17 euro per stuk, maar daar kan door de staat wel wat af :).
Hoi Jasper,

Ik heb hier van de Noorse uitgeverij Castor Forlag de volgende sets (boekje met kaarten) liggen:
- Noordzee route West
- Rallarvegen en Hallingdal
- Lofoten

Kijk voor meer info op:
http://www.castorforlag.no/?vis=artikke ... 20products

Hej hej,
Maarten
Dank voor de adviezen.

Adviseren jullie ook nog een app te gebruiken voor 'noodgevallen'?

Zo ja, welke?

Jasper