Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Donzen slaapzak - slaaplaken (fietsen Bolivië) - Forum Wereldfietser

Donzen slaapzak - slaaplaken (fietsen Bolivië)

Beste,

we gaan fietsen in Bolivia in juli - augustus. D.w.z. dat we de koude zullen moeten trotseren op de altiplano.
We hebben al een vierseizoenstent (Hilleberg) en een goed matje (Exped). Vandaag is de zoektocht naar de geschikte slaapzak gestart.

We lieten ons al goed informeren:
Ofwel een slaapzak die tegen lage temperaturen kan (bv. Cumulus Tenequa 700 of Cumulus Panyam 600 of de Serai Extra 600) ofwel een slaapzak waarvan de comforttemperatuur niet zo laag is (bv. Millet Basecamp) en deze dan combineren met een warm slaaplaken van Thermolite?

Heeft iemand hiermee ervaring - combinatie slaapzak/slaaplaken?
We starten in de warmte in Santa Cruz om dan langzaam te stijgen tot 4000 meter. Het is ook niet de bedoeling dat we stikken in de slaapzak als we de eerste dagen in de warmte rijden.

Vriendelijke groeten,
Sabien Dessein
Dag Sabien,
Als het dons is, is mijn suggestie alleen een slaapzak mee te nemen met een zo laag mogelijk temperatuurbereik. Neem daarbij een lichtgewicht lakenzak van zijde. Als het te warm is, kun je in je lakenzak liggen. Vanaf Santa Cruz zit je snel op hoogte met normale nachttemperatuur en daarna wordt het al snel lekker koud 's nachts.

Geniet van deze ongetwijfeld mooie reis

Erik
Hi Sabien,

Wij hadden de Teneqa 700 bij ons en maten -21 graden Celsius in de binnentent op de altiplano in Bolivia. (Ook een Hilleberg 4 seizoenen).

Met een zijden lakenzak, dikke sokken (voor mij), lange onderbroek, base layer en een muts op hebben we toch comfortabel kunnen slapen. ;)
Wij slapen op een NeoAir All Season.

Beneden in de jungle hebben we gewoon alleen onze lakenzakken gebruikt. De mat en de tent waren dan wel weer warm..

Gr. Ellen
Hallo,

bedankt voor de tips.
In de loop van de volgende weken doe ik de aankoop !