Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aansluiten achterlicht op son edelux2 koplamp - Forum Wereldfietser

aansluiten achterlicht op son edelux2 koplamp

Ik ben ten einde raad op dit moment daar ik m'n zojuist nieuw aangeschafte Son achterlicht met de bij geleverde stekkertjes maar niet op het contrastekkertje krijg geschoven van de Son edelux 2 koplamp. Er zit naast de vaste aansluiting naar de naafdynamo nog een klein gat waar je een koper lipje ziet zitten waar het stekkertje van het achterlicht overheen moet geschoven worden maar het lijkt wel of dat lipje gewoonweg te kort is of afgebroken. Wat ik ook probeer, het gaat echt niet!
Ik heb er ook wat vet in gedaan zoals voorgeschreven maar het mag niet baten!
Wie heeft nog tips?
Misschien dat er iets op Youtube over staat?
Het is voor particulieren helaas onmogelijk om een achterlicht op een son edelux aan te sluiten. Je moet hier echt voor naar de importeur.
Marko schreef:Het is voor particulieren helaas onmogelijk om een achterlicht op een son edelux aan te sluiten. Je moet hier echt voor naar de importeur.
Dat zou wel raar zijn.

Instructies zijn hier te vinden. Wellicht.
Dit zou gewoon moeten kunnen, zie ook de montagehandleiding. Heb je zelf een snoer gemaakt (met de juiste kleine stekkertjes), of een kant en klaar snoer gebruikt? Overigens zou ik niet moeilijk doen: dit is gewoon een klusje voor de winkel. Als laatste optie kun je altijd nog de Nederlandse importeur bellen.
Snoer zat erbij, compleet met massaoogje en schuifstekkertje. Ik heb Marten al benaderd en volgens hem moet het een fluitje van een cent zijn....
Ik ga het nog eens proberen en dan maar wat meer geweld toepassen.
Als ik me niet vergis heb ik onlangs een naaldbektang gebruikt voor het aansluiten van de stekkertjes van mijn B&M IQ-X. Dit geeft stevige en nauwkeurige grip. Niet forceren natuurlijk.
bonkers schreef:Snoer zat erbij, compleet met massaoogje en schuifstekkertje. Ik heb Marten al benaderd en volgens hem moet het een fluitje van een cent zijn....
Ik hoop dat je mijn naam genoemd hebt, ook?
Marko schreef:
bonkers schreef:Snoer zat erbij, compleet met massaoogje en schuifstekkertje. Ik heb Marten al benaderd en volgens hem moet het een fluitje van een cent zijn....
Ik hoop dat je mijn naam genoemd hebt, ook?
??????
Het is niet gelukt, hoezeer ik ook probeer. Morgen dan maar even richting Voorburg.
Op deze pagina, staan fotos van de aansluiting. Misschien dat je er wat aan hebt. Zelf gebruik ik batterij gevoede achterlichten dus kan niet zeggen of en hoe onmogelijk die verbinding te leggen is.

http://biketouringnews.com/touring-bike ... mo-lights/
Dank voor het meedenken,. Van Herwerden begreep er ook niets van dus Schmidt zelf maar gebeld. Waarschijnlijk een productiefout dus ik mag de hele boel opsturen.
Wordt vervolgd.