Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervangen cranckstel voor santos scc 02 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vervangen cranckstel voor santos scc 02

Als de ketting doorslaat dan zou ik deze volgorde aanhouden:
kettingslijtage meten en zo nodig vervangen
cassette inspecteren en zo nodig vervangen.

Als het probleem dan niet is opgelost het middenblad vervangen.
Het kleine en het grote blad hoef je eigenlijk vrijwel nooit te vervangen, zo is mijn ervaring (weliswaar voornamelijk met mtb's).
Bedenk dat een (enigszins) versleten ketting op een nieuw voorblad evenzeer voor problemen kan zorgen.

Bij Shimanobladen is het belangrijk precies het goede model te krijgen. Ook al is de afstand tussen de gaten correct, dat wil nog niet zeggen dat het past.
Jan Eleveld schreef:Als de ketting doorslaat dan zou ik deze volgorde aanhouden:
Nogmaals: Jis heeft aangegeven dat het niet aan zijn ketting ligt.
Jan Eleveld schreef:Bij Shimanobladen is het belangrijk precies het goede model te krijgen. Ook al is de afstand tussen de gaten correct, dat wil nog niet zeggen dat het past.
Sterker: ik heb afgelopen jaar nog een blad met hetzelfde typenummer met een vijl moeten bewerken omdat de passing op de crank niet paste. De plaats van de bouten was correct, maar het deel eromheen was net te groot om in de uitsparing van de cranck te passen.