Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorcranck zit los - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voorcranck zit los

gbischof schreef:Ik zal proberen om wat duidelijker te zijn. Het probleem komt niet doordat er spacers ontbreken. Er zat een ring om de cranck. Deze ring heb ik weggegooid. Ik denk dat deze ring was bedoeld omdat de dikte van de crank dat in de trapas gaat niet dik genoeg is om de gat op te vullen. Met ring bedoel ik een ring net zoals je om je vinger doet, echter was deze ring wel van smaller en 2 cm breed.

Nu wil ik zo'n ring kopen maar ik weet niet waar ik dat kan kopen. Ik heb ook een beetje ervaring met klussen aan een fiets. Doordat ik deze ring nooit eerder was tegengekomen leek mij dit een overbodig onderdeel. Ik wil best een nieuwe trapas kopen. Echter vrees ik dat ik een trapas ga kopen waarvan het gat ook te groot is. Is het zo dat cranks altijd in trapassen passen? Zo ja, houdt dit in dat mijn buitenboordlagers stuk zijn of is deze ring een onmisbare onderdeel van mijn onderdelen?

Hoop dat het wat duidelijker is nu.
Je slaagt er niet zo goed in om met een beschrijving duidelijk te maken wat nu eigenlijk het probleem juist is. Vandaar de terechte vraag van diverse mensen naar foto's.
Begrijp ik goed dat de diameter van de externe lagercups te groot was voor de trapas? En dat er daarom een extra buisje over de trapas was geschoven?

Indien ja: hoogst ongebruikelijk, hetgeen mij doet vermoeden dat lagercups en crank/trapas niet op elkaar waren afgestemd.