Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 110 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
Goede tip Leon en je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben ook.
Want eerlijk gezegd heb ik ook geen slijtage indicator op de velgen gezien :cry:
Nu weet ik dat deze santos al oud is, misschien hadden ze toen nog geen indicators in de velgen??
In ieder geval ga ik zeker de moeite nemen om te achterhalen of dit wel de juiste velgen zijn.
jacob_50 schreef:Afbeelding

Na al deze mooie fietsen te hebben bekeken zal ik mijn oude santos ook eens plaatsen.
Ik heb deze oude scc01 voor een prikkie op MP gekocht en probeer er een vakantiefiets van te maken.
Heb de fiets al voorzien van tubus dragers en big apple banden.
De bedoeling is deze zomer naar Praag te fietsen en daar ter plaatse de dragers te verwijderen en de fiets achter te laten.
Maar voor het zover is heb ik nog tijd om in het voorjaar de fiets te testen of die wel geschikt is als vakantiefiets
Mooi fietsje Jacob, mooie kleur ook. Ziet er wat mij betreft op het plaatje als nieuw uit.
Bedankt voor je reactie Jeroen.
Op de foto ziet ie er niet slecht uit, maar op de dragers,bidons en banden na is het toch al een oudje.
Fraaie fiets!

Heb ook nog een Santos SCC01 hetzelfde opgebouwd, doet t prima.

Ook Big Apples erop, en dan ook nog SKS spatborden, HS11 en Tubus drager

Jammer dat ik 'm nu niet meer gebruik door overstap naar Rohloff, toch maar eens iemand anders mee verblijden...

Waarom moet die van jou eigenlijk achterblijven in Praag?
Mijn km vreet machine :)
Afbeelding
Jurr schreef:.

Waarom moet die van jou eigenlijk achterblijven in Praag?
Het geeft altijd veel gedoe om met een fiets en openbaar vervoer weer thuis te komen.
In sommige treinen kan ie wel mee in andere weer niet, of soms alleen op andere tijden.
Bus en vliegtuig moet je altijd ruim van te voren reserveren als je met een fiets reist.
Dit jaar heb ik besloten het eens anders te doen.
Een redelijke fiets op MP vinden , goede dragers en banden erop en gewoon gaan.
Alleen de dragers en het fietscomputertje neem ik mee terug, en de rest van de fiets mag de eerste de beste Tsjech hebben.
Deze fiets heb ik voor weinig gekocht, en als ik daar ongeveer 3 weken een leuke fietsvakantie mee kan hebben is mijn vakantie geslaagd.
Mooie fiets Goldenlion, vooral de rode details en de naam op de achtervork.
jacob_50 schreef:Hallo Travelmaster

Ik heb er nog weinig mee gefietst, en volgens mij heeft de vorige eigenaar hem ook zelden gebruikt.
Het is op de foto idd moeilijk te zien, maar er zijn wel lichte sporen zichtbaar van de V-brakes .
Het zijn mavic velgen, en helaas lees ik op dit forum daar niet altijd positieve berichten over dus of ze sterk genoeg zijn voor mijn fietsvakantie weet ik nog niet.
Ik ga in het voorjaar een paar keer met volle bepakking fietsen en hoop er dan achter te komen of ze goed genoeg zullen zijn .
Het zijn in elk geval 36 spaaks wielen dus misschien dat het wel mee valt.
Wat betreft die reflectiestrepen die zaten er wel op , maar heb ik er afgehaald.
Schwalbe had 1 streep er zo opgeplakt dat het net leek of er een flinke hoogteslag in het wiel zat terwijl de buitenomtrek netjes rond liep.
Dit zag er niet uit dus heb ik ze alle 4 er afgehaald.

Gr Jacob
Joh! Ik wist niet eens dat dat kon - misschien ga ik dat ook nog wel eens doen want het ziet er zéker stoer uit!
Ja hoor, je kunt ze er zo afhalen is geen enkel probleem. Vraag is alleen wil je dit.
Je haalt toch een stukje veiligheid voor jezelf en anderen van je fiets af.
Zeker als je regelmatig in het donker of schemerlicht fietst zou ik het eerst goed overwegen.
Als ze bij mij netjes concentrisch waren aangebracht had ik ze gewoon laten zitten.
Mocht je ze toch ooit willen verwijderen, gewoon even dat stukje zoeken waar de streep elkaar overlapt . Daar kun je zo met bv je nagel een begin maken en dan voorzichtig los trekken.
De plek waar de streep heeft gezeten blijft wel lichtjes zichtbaar.
Denk ook niet dat het ervan komt - veiligheid is op deze fiets wel een dingetje, zeker in de winterperiode. Maar het is leuk te weten dat het kan :wink: .
Verstandig besluit (voorlopig) :wink:
Af en toe sta ik wel open voor verstandige adviezen :lol: .
Afbeelding

Nog een foto van mijn koga met radical cyclone tijdens een rondje NL.
jacob_50 schreef:Nu weet ik dat deze santos al oud is, misschien hadden ze toen nog geen indicators in de velgen??
Dat kan. Er waren (zijn?) ook velgen met een slijtage-indicator die vanaf de andere kant kwam: als er dan een gaatje in je velg kwam wist je dat het tijd werd voor nieuwe velgen.
Idd, ik had ook al informatie gevonden dat Mavic bij sommige velgen de indicators aan de binnen kant aanbrengt (of aanbracht).
Op de buitenkant kan ik geen info vinden of deze voor velgremmen of(en) schijfremmen geschikt zijn.
Zal van het weekend de band verwijderen en kijken of aan de binnenkant van de velg een typenummer staat, of een gaatjes indicator zichtbaar is.
Afbeelding

Volgens google zou hier moeten staan EX 721.
EX kan ik nog lezen, en 721 misschien met veel fantasie.
Voor zover ik gevonden heb is de EX er in 2 varianten, voor velg en disc.
Indien voor schijfremmen zou er disc op de velg moeten staan.
Bij mijn velgen staat er geen disc, dus ik ga er vanuit dat deze velgen voor v-brakes zijn.
Officieel nog niet echt een vakantiefiets. Heeft alleen wat ervaring op de Vennbahn, deze Stevens cyclecrosser. Eind juli vanuit Zuid-LImburg naar Frankrijk. Misschien iets zwaarder bepakt tegen die tijd, met tent en slaapspullen. Ben nog in dubio.

Afbeelding
jacob_50 schreef:Afbeelding

Volgens google zou hier moeten staan EX 721.
EX kan ik nog lezen, en 721 misschien met veel fantasie.
Voor zover ik gevonden heb is de EX er in 2 varianten, voor velg en disc.
Indien voor schijfremmen zou er disc op de velg moeten staan.
Bij mijn velgen staat er geen disc, dus ik ga er vanuit dat deze velgen voor v-brakes zijn.
Er staat ook EX 721: voor "EX" lees je de gele letters, en de "721" lees je in het zwart tussen de gele strepen.
Je hebt helemaal gelijk, als je het leest zoals jij zegt staat er idd 721
Had ik niet gezien en was ik ook niet opgekomen, bedankt :D
Nou hopelijk lukt het zo een paar foto's van mijn vakantie en reisfiets. :) :)

Afbeelding Afbeelding