De laatste tijd word ik wel meer nat - en soms ook het zadel. Ik draag namelijk een regenbroek bij hevig regenweer, en dan kruipt het regenwater via de neus van het zadel tussen broek en zadel ...miro schreef:IIk ben benieuwd naar je ervaring met leer zadel.Headley schreef:....is wel Brooks B17 ...
Ik forenz met mij fiets in Nederland 2x35km - dus word ik ong. 6 keer per jaar kletsnat.1....2h Zou dat een leer zadel overleven in mijn handen?
Betreft woon-werk verkeer. Als ik terug naar huis rij 's avonds is de boel gewoonlijk droog genoeg. En andersom kan het zadel thuis een ganse nacht drogen.
Als ik eens onderweg overvallen wordt door regen en te lui ben om een regenbroek aan te trekken (omdat het toch maar een uurtje is naar huis) dan blijft het zadel wel droog, de rest daarentegen...
Wat onderhoud betreft, tot nu toe denk ik driemaal beetje ingevet, is nu ondertussen wel meer dan een jaar geleden.
Wat aanspannen betreft tot nu toe maar één keer opgespannen (nu twee jaar geleden), hoop en al 1 max 2 omwentelingen, als het dat al was. Ik heb dus nog veel reserve.
Snap eigenlijk niet hoe ik het doe, als ik andere verhalen hoor blijk ik toch wel geluk te hebben met mijn exemplaar, ofwel was de koe van goede kwaliteit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mijn gewicht: net geen 80 kg, als dat al relevant is. Ik zit redelijk recht, stuur net iets hoger dan zadel.