Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:.. en je ziet meteen wat je mistBert van Sprang schreef:Kom zondag naar de beurs in Bussum en je ziet hoe dat moet.De grootste les is denk dat ik moet gaan proberen zo min mogelijk mee te nemen.
Een fiets hoeft daarvoor geen racefiets te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Koga TerraLiner modellen van tweede helft jaren negentig… stalen frames, ruimte voor bredere banden en voorzien van alle mogelijke montagepunten voor bagagedragers, spatborden, bidons en andere zaken. Toch nog redelijk sportief qua geometrie en met een racebocht erop heb je de sportieve zit waar je naar zoekt. 3x9 racegroep erop en je hebt een zeer sportieve vakantiefiets onder je kont. De Randonneurs en Travellers uit de late jaren tachtig tot eerste helft negentig idem dito. Andere merken hebben vergelijkbare fietsen (Giant Expedition bijvoorbeeld) in het aanbod gehad die je regelmatig op de tweedehandsmarkt voorbij ziet komen. Tegenwoordig zijn "reisfietsen" meestal zware MTB-achtige tractoren, maar een jaar of twintig geleden was dat wel anders. Als je niet met zware bepakking op reis gaat, kun je met zo'n fiets prima uit de voeten.CaspervH schreef:Ik wil namelijk liefst wel een fiets met sportieve houding, racestuur en derailleur. Tweedehands racefietsen vinden in mijn lengte is al redelijk onmogelijk, helemaal met extra eisen om er mee te kunnen toeren.
Grootste struikelblok is je lengte en de framemaat die je daardoor nodig hebt. Die zul je niet veel zien op de tweedehandsmarkt. Geduld is een schone zaak, en je bent zeker niet de enige in dit land die op een grote fiets rondrijdt. Met gericht zoeken op Marktplaats en andere advertentiesites zou je best eens een mooie deal op de kop kunnen tikken.De fiets die ik nu heb is maat 62, en die is eigenlijk te klein zoals te zien. Maat 66 of groter (bestaat dat?) is niet heel veel te vinden. Geld voor een nieuwe heb ik momenteel niet (student..), dus dat wordt misschien eerst een jaartje sparen.