Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome terugreis vooraf boeken - Forum Wereldfietser

Rome terugreis vooraf boeken

Deze zomer naar rome,omdat ik niet gebonden wil zitten vwbt terugreis zou ik graag pas in rome een trein of vliegticket willen boeken.fiets laat ik achter in rome en word later opgehaald.Graag tips en ervaringen
Tsja, 11 jaar geleden ben ik met Virgin Air terug gevlogen, met fiets en al, maar of dat nog kan betwijfel ik. Kostte toen iets van €150,- inclusief toeslagen, ongeveer een week voor vertrek geboekt.

Op het laatste moment betaal je natuurlijk de hoofdprijs, zeker in het hoogseizoen. Zag wel dat je vanaf Rome ook op Eindhoven kan vliegen.

Als je met fiets wil vliegen dan moet je hier op de site maar zoeken op ervaringen met verschillende maatschappijen. Mijn persoonlijke advies in dat geval: In ieder geval niet via Parijs-Charles de Gaule. Inmiddels 4 keer daar overgestapt met 3 keer schade aan mijn fiets.
Ben in juni ( 1 ) 2013 naar Rome gefietst vanuit Antwerpen. Ik had mijn ticket gekocht in december 2012, dus goed op tijd. Mijn ticket was geboekt voor 26 juni en ben in Rome aangekomen op 22 juni. De prijs van mijn ticket voor fiets, mijn Radical Design aanhangwagentje en mezelf was € 148. Dus vroeg boeken was wel voordelig.

Succes met de fietstocht en ticket,

Philmar
Philmar schreef:Ben in juni ( 1 ) 2013 naar Rome gefietst vanuit Antwerpen. Ik had mijn ticket gekocht in december 2012, dus goed op tijd. Mijn ticket was geboekt voor 26 juni en ben in Rome aangekomen op 22 juni. De prijs van mijn ticket voor fiets, mijn Radical Design aanhangwagentje en mezelf was € 148. Dus vroeg boeken was wel voordelig.

Succes met de fietstocht en ticket,

Philmar
Was dat een terugreis per trein of met het vliegtuig?

Ps. Ik vind die prijzen nogal meevallen trouwens.
Zodra je je definitieve terugreisdatum weet, boek je via internet een ticket bij Transavia, easyJet of Ryanair. Vanuit Rome is er keuze zat en boeken is een fluitje van een cent. Boek je pas een paar dagen voor vertrek, dan kan een enkeltje al snel € 200 of meer kosten (zonder bagage of fiets), boek je eerder wordt het véél goedkoper. Neem je toch je fiets mee, let dan heel goed op de verpakkingsvoorwaarden: hoes, tas of doos.
Een jaar of 5 terug ben ik nog van Weeze naar Rome en retour gevlogen zonder fiets. Jaren daarvoor eens met Eurolines een retour Utrecht, Rome geboekt alleen bagage. Maar deze laatste reis was wel omslachtig.
Ja sorry, vergeten te vermelden dat het met Ryanair was. Heb in Rome bij de plaatselijke handelaren karton opgehaald en dan een doos gemaakt om de fiets in te pakken. Geen probleem bij inchecken.
Heb ondertussen ook nog de info teruggevonden ivm mijn ticket toen, het was € 150,94 en aankomst in Brussels Charleroi.

Philmar.
Vorig jaar met Transavia vanaf Fiumicino naar Rotterdam voor €129,- inclusief fiets en 25kg bagage (zoveel had ik uiteindelijk niet bij me maar wel voor betaald). Wel een maand van tevoren geboekt, maar ik moest ook op een vaste datum weer gewoon op het werk verschijnen...

Had wel wat problemen op Fiumicino want ze kregen de fiets in eerste instantie niet door de scanner. Met drie man uiteindelijk wel gelukt maar dat had wel zo lang geduurd dat ik niet meer langs de beveiliging mocht omdat de gate gesloten was. Na veel gehannes toch nog goedgekomen. Zou het zo weer doen, maar dan wel iets ruimer plannen.

Ik had volgens voorschrift van Transavia een hoes bij me maar uiteindelijk is de fiets zonder hoes het vliegtuig in gegaan. Wel trappers er af, banden leeg en stuur 90 graden gedraaid.

Heb ook nog overwogen om de fiets bij soetens achter te laten maar vond hun fietsvervoer uiteindelijk dusdanig duurder (zonder daarbij ook maar enig oordeel te vellen over de kwaliteit van hun dienstverlening) dat ik wel durfde te gokken op een veilige thuiskomst van mijn fiets met het vliegtuig. Mijn fiets meenemen in de Thalys was in ieder geval ingewikkelder dan in het vliegtuig...

Have fun! :D
Als je de tijd hebt, zonder vastliggende werkafspraken/verplichtingen bijvoorbeeld, dan kan het een keuze zijn om gevoel van vrijheid te 'kopen' door pas bij aankomst, of kort voor aankomst een ticket te boeken. Duurder, maar vrijer.
Als je fiets toch op een andere manier terugkomt, is het misschien wel een voordeligere optie om ver van tevoren twee tickets te boeken tegen een lage prijs. De ene op een andere datum dan de andere, zodat je een vroege en een late terugreis mogelijkheid hebt. Zou wel eens voordeliger kunnen zijn dan op het laatste moment 1 ticket boeken? Zou wel even bij de airline kijken of dit zonder problemen kan.
In 2012 heb ik ook de tocht naar Rome gemaakt, en ik wilde niet de druk hebben om op een bepaalde datum terug te moeten , je weet nooit wat er onderweg gebeurd .
Ik heb een week voor ik aan kwam in Rome het thuis front een ticket laten boeken het ticket lag klaar op de luchthaven Ryan air.
De laatste week kan je wel plannen wanneer aankomt ik bleef ook nog 2 dagen in Rome dus had wat speling.
Ik had een simpel hotel bij het treinstation daar zijn de hotels nog een beetje betaalbaar, en ik kon met de trein direct naar de vluchthaven.
Wel de gegevens van je paspoort goed opgeven.
Klaas de Pelgrim
Zonder fiets kun je vrij gemakkelijk met de trein naar huis met snelle treinen waarin geen fietsen mee mogen, maar net als bij vluchten geldt dat je bij vroeg boeken veel meer kans hebt op een voordelige aanbieding. Last minute kan flink oplopen in de prijzen. Je kunt ook geluk hebben, maar Rome in de zomer?

Je kunt veel geld uitsparen door tijdig te boeken en een datum voor je terugreis plannen. Plan je reisschema ruim in. Ben je vroeg in Rome, dan maak je nog een extra lus. Je kunt ook uitgebreid genieten van de stad, of een duik nemen in de zee, want Rome ligt niet ver van het strand.
https://www.youtube.com/watch?v=-prQ8AE_nvY
Als je de tijd hebt, kun je ook met lokale treinen terug komen, alleen ben je dan zeker twee dagen bezig, en moet je denk ik een nachtje hotel doen. De prijzen van een kaartje voor de boemeltjes zijn meestal vast(inDuitsland en Neerland in elk geval!), dus dan maakt het niet uit dat je last moment vertrekt

Voorbeeld:
dag 1 Rome - Florence-PratoBologna-Brenner-Innsbruck
dag 2 Innsbruck -Munchen-Nurnberg-Wurzburg-Frankfurth-Koblenz-Dusseldorf-Venlo
(ik hoorde van Bert dat er geen stoptrein meer vanuit Emerich naar Nederland gaat)

Lokale kaartjes kopen in Italie en Oostenrijk, en voor het Duitsland stuk zo'n Quer durchs land of Schones wochenende kaartje.
Hoeveel het totaal zou kosten is meer zoekwerk, nu even geen tijd voor.
Maar neem je de bagage mee terug, of komen de fietstassen met de fiets mee? Ik zou zelf niet deze variant nemen met veel bagage, het heeft alleen zin als je ook bij de overstaps even het station uitkan om de stad te zien enzo.
Hoi,
Ik ben in 2013 tot camping Smeraldo gefiets, aan het Lago Bracciano, daar mijn fiets + bagage afgegeven aan de firma Soetens. Zij rijden op en neer naar Nederland en leveren alles netjes af op je huisadres (duurt een paar dagen).
Ben vanaf de camping, met klein tasje handbagage, met bus en trein naar Rome gegaan (was ca. 30 km). Heb na een paar dagen Rome op station Termini treinticket naar Amsterdam gekocht. Nachttrein naar Parijs en vandaar Thalys naar Amsterdam. Was ca. € 200 kwijt voor tickets en geloof ca. € 160 voor fiets en bagage.
groet Hans
Voor het boeken van een goedkope vlucht is flights.google.com een aanrader. Je kan aangeven welke vlucht je wil maken (kan ook optie voor Schiphol en Eindhoven opgeven, dan kiest Google de goedkoopste) en dan geeft hij de goedkoopste maatschappij. Hij kan je ook vertellen op welke dag je het goedkoopst vliegt.

Off-topic:
Ook leuk, maar niet relevant hier, als je en stedentrip wil maken, maar niet weet waarheen. Kan je alleen een datum opgeven en dan geeft hij een wereldkaart met hoe duur het is om naar welke bestemming te vliegen.