Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opladen met de zonnecel - Forum Wereldfietser

opladen met de zonnecel

Ik heb zo een 'Waka Waka' zonnecel (of hoe zo een ding ook moge heten) en nu vraag ik mij af, laadt die nu energie op door licht of door warmte? kortom als ik hem achter op de fiets bijvoorbeeld op een van de tassen vast maak, of juist onder het schermpje van de stuurtas? onder zo een schermpje kan het bloedheet worden in de zon..... Maar ja, wat is beter, onder plastic, afgeschermt?
Thuis, achter het raam wordt het ding ook opgeladen, dus achter een plastic schermpje ook wel. Waar je rekening mee moet houden is dat het gedeelte dat de zonneenergie omzet in electriciteit het beter doet als het niet te warm is. Daarom zitten er op inverters voor de zonnepanelen op je dak koelribben of zelfs ventilatoren die de temperatuur een beetje binnen de perken weten te houden.
[quote="_Peter_"]Thuis, achter het raam wordt het ding ook opgeladen, dus achter een plastic schermpje ook wel. Waar je rekening mee moet houden is dat het gedeelte dat de zonneenergie omzet in electriciteit het beter doet als het niet te warm is. Daarom zitten er op inverters voor de zonnepanelen op je dak koelribben of zelfs ventilatoren die de temperatuur een beetje binnen de perken weten te houden.[/quote]
Duidelijk, Bedankt, zo weer wat wijzel