Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Custom Fit schoenen - Forum Wereldfietser

Ervaringen Custom Fit schoenen

Wie heeft er ervaring met Shimano custom fit?
- custom fit - schoenen, zolen of allebei .
Zitten ze echt perfect?
Kortom, beschrijf je ervaring eens.

bij voorbaat dank
Ik gebruik shimano xc-70. Complete schoen is custom fit.
Eerst de goede maat zoeken, dan de juiste opvulling onder je voetboog.
Als alles dan goed lijkt te zitten gaan ze de oven in waarna de schoen met een hoes vacuum gezogen wordt om je voet.
Resultaat: perfecte pasvorm, geen kramp en tintelingen, minder vermoeidheid in mijn voeten. Of ik er sneller door fiets denk ik niet, dat maakt mij ook niet uit. Ik fiets er lekkerder door, daar gaat het mij om.
bedankt voor de input. ik denk ook over XC70. xc61 vind ik fragile. xc90 zijn duur en wedstrijd georiënteerd.
ik fits ook voor plezier en ik zoek comortable schoenen voor mij voeten. ik maak 300km./week en ik vind comfort belangrijk
Je kan ook nog naar Bont kijken die doen dit al iets langer dan shimano, geen idee of dat iets over de kwaliteit zegt, wel over ervaring met de methode.
Nog een tip: laat de schoenen 's middags op maat maken. Je voeten schijnen dan iets groter te zijn. Kan net dat beetje verschil maken.
Bedankt voor jullie input.
@Peter - Alweer iets nieuw geleerd. Ik wist niks over Bont schoenen.
Mij voorkeur gaat naar bont. OP officiële web site zie dat dichtbijste dealer is futurumshop – Appeldorn. Zover ik weet dit is alleen een webshop. Hebben ze ook een showroom? Hebben ze ook een Bont oven of moet ik zelf regelen?
Wie heeft non-internet ervaring met futurumshop?

@tim – bedankt voor herinnering. Ik was helemaal vergeten dat voeten uitzetten door dagelijks zweet en belast.
Klein update,
Vorige week heb ik een shimano XC90 aangeschaft.
de reden
1. Shimano - Ik wil graag Bont maar ik kan niet een bont dealer dichterbij vinden
2. XC 90 - Ik wilde XC70 wide maar toch ze zatten wat minder lekker. ik heb geen standart voeyen Dus heb ik een XC90 met custom fit bij boven leer gekocht

Ik heb weining km gadan 140km=4x35km en ze zitten lekker

nog te vroeg iets meer zeggen