Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR Mutha Hubba HP groen incl. accessoires - Forum Wereldfietser

MSR Mutha Hubba HP groen incl. accessoires

MSR Mutha Hubba HP groen incl. accessoires
Ruime 3persoons lichtgewicht tent, 3/4 seizoenen
2,5 jaar oud en in zeer goede staat
Nieuwprijs ca. 500,- exclusief accessoires

'HP' staat voor High Performance; lichter en betere weerbescherming dan de reguliere Mutha Hubba. U kunt de specificaties nakijken op de website van cascadedesigns, deze tent vind u terug onder MSR the experience series.

Standaard uitgerust met
- Binnentent incl. 2 gear lofts
- Buitentent (splinternieuw)
- 3 stokken (+ opbergzak)
- 12 haringen (+ opbergzak)
- 2 scheerlijnen
- 1 reparatiebuisje
- Opbergzak
Pakgewicht: 3,1 kg

Tent wordt verkocht inclusief deze extra's (t.w.v. ruim 100,-):
- 1 MSR footprint
- 2 MSR Mudmats
- 4 MSR Groundhog tent stakes
- 4 extra Bo-Camp lange scheerlijnen

Optioneel (t.w.v. ca 30,-):
- 6 MSR Blizzard tent stakes (sneeuwharingen)

Ideale betrouwbare lichte tent voor fiets- en hikevakanties met 2 (of3) personen. De binnentent kan ook los worden opgezet en met behulp van footprint kan zelfs de buitentent los worden opgezet. In de hele binnentent kun je rechtop zitten en met 2 personen kun je dan al je bagage binnen kwijt. In de binnentent zijn veel opbergvakken en bevestigingsmogelijkheden voor waslijntjes e.d.. In de dubbele vestibules (de ‘stay-dry’ ingangen) kan gekookt worden.

De tent is op 3 lange zomervakanties in combinatie met backpack en benenwagen gebruikt in verschillende omstandigheden. Lapland (drassige tundra), Zuid Portugal (hitte), IJsland (lavavelden, sneeuw, asduinen, …). Nooit lekkage of hevige condensvorming meegemaakt. Heeft zich bewezen in enorme rukwinden. Goede ventilatie (in Portugal heerlijk, in IJsland soms nét te koud). Heerlijk makkelijk op te zetten en af te breken.

We hebben altijd de footprint onder de binnentent gebruikt, mede omdat we vaak op ondergronden met scherpe steentjes e.d. hebben gestaan, de footprint doet haar werk nog uitstekend maar is niet meer ‘als nieuw’ te beschrijven. De binnentent is daardoor wel bespaard gebleven, hier is niets op aan te merken. De buitentent is geheel nieuw (ongebruikt zelfs) omdat Cascade Designs hem voor ons heeft vervangen nadat wij aangaven dat er een rits stroef liep (na as/zandstormen in IJsland).

We hebben hem ook op marktplaats staan dus daar kan geboden worden:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ource=SYI
Heel veel interesse in alles incl. die extra's.

nog wel enkele vragen:

- tot hoe koud heb je hem net gebruikt? En had je extra's bij om je te beschermen tegen kou vanop de grond - misschien een te koude slaapzak?

- ik vind op cascade een waterkolom terug van 1000-1500mm voor de buitentent. Ik verschoot hiervan - 3000mm lijkt me zowat het minimum? wij zouden hem een jaar meenemen op fietsreis dus is wel belangrijk als hij onderweg gaat slijten...

- lijkt me nogal groot als freestand tent - toevallig uitgeprobeerd?
Dit soort Amerikaanse tenten heeft een binnentent met veel gas. In de hitte (zoals vaak in de VS) is dat fijn, maar in kouder weer kan het tochtig worden. Het zijn ook tenten waarbij je de binnentent eerst opzet. Ook dat is handiger in warm weer dan in koud en nat weer zoals Scandinavië.
De binnentent heeft inderdaad relatief veel gaas waardoor het voor ons soms aan de koude kant was wanneer we erg op de koude wind stonden (in hooggebergte IJsland). De HP heeft wel een stuk minder gaas dan de normale versie. Het verschil met echte 4-seizoenen (sneeuwbestendige tenten) is dat de de buitentent helemaal tot de grond komt waardoor het daar niet onderdoor kan tochten. Bij deze tent gebeurt dat dus wel; buitensten komt va. 5cm vanaf de grond. Bij enige beschutting nergens last van, en we maakte regelmatig steendammetjes als we erg in de wind stonden.

We hebben thermorest neo air matjes (warm dus) in combinatie met niet hele extreme slaapzakken. (Mountain Equipment Titan 450). Die lijken heel wat te kunnen (Extreme Temperature: -17°C, Comfort Limit Temperature: -1°C, Comfort Temperature: 4°C) maar dan is het al snel niet meer heel comfortabel als het onder 0 komt. Dat kan denk ik beter maar het was voor ons zo net te doen. Ik gok dat het in ijsland afgelopen jaar vaak rond het vriespunt was maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. In Lapland hebben we het niet koud gehad.

Wat die waterkolom betreft. Tja, klinkt weinig inderdaad, heb er weinig verstand van. Toch vind ik de tent zelf enorm betrouwbaar wat betreft regen. Misschien komt dit door de siliconen coating? Die maakt hem meen ik zo licht én waterdicht. Iemand die dit kan bevestigen? Wij hebben echt nooit regen binnen gehad. En door de goede ventilatie ook niet snel condens; dat is dan weer heel fijn in tegenstelling tot veel ‘dichtere’ tenten.

Wij hebben altijd haringen gebruikt. Voor buitentent (de 2 punten) heb je altijd haringen nodig; anders hangen die er los bij want daar gaat geen stok naar toe. Niet goed te gebruiken als frettend dus. Behalve als het weer zo goed is dat je alleen de binnentent opzet.

Bij deze tent kun je (icm de footprint) zelf kiezen of je eerst de binnen- of eerst de buitentent opzet maar eerst de binnentent is wel het makkelijkst. Dat gaat echt razendsnel. Bij extreme regenbuien hebben we er soms voor gekozen eerst de buitentent op te zetten en dan de binnentent er daarna beschut in te hangen, kan handig zijn. Buitentent kan zonder binnentent opgezet worden icm footprint en stokken. Binnentent kan opgezet worden met alleen de stokken.

Het is dus maar net in welke omstandigheden je graag wilt verblijven… MSR zou wel wereldwijd enorm goede service bieden in tegenstelling tot europese merken buiten europa. Maar dat zijn niet mijn woorden. Geen ervaring met reparaties onderweg.
Twee grote duimen omhoog voor dit antwoord!

FWIW: De lage waterkolom van de Amerikaanse merken is echt genoeg, die ultra hoge kolommen van Europese fabrikanten zijn toch wel een beetje een marketing race.

Water overlast is toch meestal:
- Condens
- Binnen en buitentent die elkaar raken (bijvoorbeeld vanwege een mens/tas die ertegen aan leunen)
- Ongecoate naden (maar ook dan zijn de eerste twee veel belangrijker).

Echt doorlekken midden op het doek? Komt echt zelden voor. Komt ook omdat water het liefste de makkelijkste weg kiest, zolang het niet kan blijven liggen zal het gewoon naar beneden glijden.

Verder; een comfort temperatuur zak van 4 graden is inderdaad erg koud als het vriest. Sowieso meet men met lang ondergoed en muts, daarnaast wil een vrouw doorgaans een paar graden warmer liggen.

Je kan beter iets warmer kiezen, dan kan je nog wat uit doen/ritsje losmaken dan te koud. Ik zelf hou bijvoorbeeld niet van lang ondergoed en heb daarom een vrij warme zak. Aan de andere kant slaap ik ook in de zomer wel eens met trainingsbroek en trui omdat het soms gemeen koud kan zijn in juli.
Nog bedankt voor het compliment en de aanvulling :lol:

PS,
Wij zijn zaterdag 20 februari aanwezig op de fiets- en wandelbeurs, kunnen de tent eventueel meenemen als ie tzt nog niet is verkocht en hier iemand serieuze interesse heeft. Stuur dan even een berichtje via MP :wink:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... mympSeller
VERKOCHT. Onderwerp kan verwijderd worden