Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van luchthaven Lissabon naar stadscentrum - Forum Wereldfietser

Van luchthaven Lissabon naar stadscentrum

Vliegen naar Lissabon en hoe kom je het gemakkelijkst met de fiets in het centrum van de stad?
Dank voor info.
Fietsen?
Ja, met fietsen met bagage
Prima te fietsen.

Was wat lastig in regen en wind met fietsdoos in mn handen vanaf de fietsenwinkel onderin het centrum, maar prima te doen.

Op de luchthaven mn fiets gedemonteerd en vanaf Lissabon terug gevlogen.

Een metro komt er ook, alleen daar geen ervaringen mee met fiets aldaar.
Wij hebben een taxibusje genomen, naar het hostal in het centrum.

Dat was wel even wachten tot er in het taxi rijtje voor de deur van de luchthaven eentje beschikbaar was waar de hele boel in ging (met doos dus, want die wilde we bij de terugvlucht weer inzetten).

Dat is gelukt en de taxichauffeur vastgelegd voor de terugreis een week later. Dat lukte ook, super geregeld.

Fietsen met zo'n grote doos achterop door een drukke stad leek ons niet zo'n lekker plan, qua relaxed met je vakantie beginnen 8)
Ik heb destijds ook een taxibusje genomen naar het centrum van Lissabon. Er was geen taxibusje op de standplaats bij de luchthaven. Maar men had daar voor mij even een busje gebeld.
Vanuit het oude centrum kun je gemakkelijk met een van de veerboten naar de overkant van de Taag. Vanaf deze overzijde is het gemakkelijk wegfietsen.
Ik vloog met TAP en een doos was niet noodzakelijk. Ook Transavia accepteert een hoes om je fiets.
Voor de terugreis door het hotel een taxibusje laten bellen.
De vorige keer dat ik in Portugal was (in Porto) reed de taxichauffeur met 160 à 180 km/u van de luchthaven naar de stad en rekende een stuk meer dan op de meter stond. Dit was zogenaamd een of andere belasting. Ik geloofde er geen snars van.

Hier nog tips:
https://www.virtualtourist.com/travel/E ... -BR-1.html
Alleen in de omgekeerde richting, van centrum (camping in stadspark bij Ikea) naar vliegveld - geen enkel probleem met de fiets. Ook veel gebruik gemaakt van ventwegen naast de drukkere straten.