Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe standaard - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe standaard

PietV schreef:
Travelmaster schreef:
willem.m schreef:Er is altijd wel een auto in de buurt om je fiets tegenaan te zetten :wink:
Bij Willem is de smiley overduidelijk aanwezig, maar ik neem aan dat jij 'm niet kon vinden, Piet?
Een asociaal advies poets je niet weg met een smiley. Ik blijf het een horkerig advies vinden. Een vakantiefietser onwaardig.
Er is een woord voor het 'advies' van Willem, namelijk humor. Of het goede of slechte humor is, daar valt over te twisten, maar dat het niet ernstig bedoeld is lijkt me wel duidelijk.
willem.m schreef:Voordat je op basis van bovenstaande adviezen een achterstandaard koopt: waarom überhaupt een standaard? Is alleen maar gewicht en echt nodig hem je 'm niet.
Gaat dat ook niet op voor een zadel?: https://www.youtube.com/watch?v=idL9cY7x4mA

Zelf heb ik na fiets(vakantie)ervaring met en zonder standaard toch besloten dat ik een degelijke achterstandaard toch wel een heel handig ding vind.

Renaat
Ik heb het als een geintje gelezen. Je loopt kans dat je autolak beschadigd en het alarm gaat af, dus dat zou ik nooit doen. Kunnen we het daar verder bij laten?

Maareh, er blijkt ergers wat een vakantiefietser onwaardig is. Vakantiefietser ben ik overigens maar krapaan, alhoewel ik wel eens fietskampeer ben eigenlijk meer van lange dagtochten. Toch heb ik veel geleerd op het forum.

De reden dat dat andere cup zo beroerd zat is dat de trapas niet recht zat. De trapas zat niet recht omdat de draad in het frame beschadigd is. Of andersom. Een nieuwe trapas zit net zo beroerd. Ik heb er evenwel geen last van met fietsen, maar toch.

Het frame is dus helaas onherstelbaar beschadigd :cry: .
Ieder zo zijn reactie. Ik had de neiging aan te geven het zonde te vinden om je fiets tegen een auto te zetten, omdat er dan zomaar krasjes op de fiets kunnen komen :wink:
Mijn fiets heeft een frame met poedercoating, en wint dus van de meeste auto's :).
djveer schreef:Mijn fiets heeft een frame met poedercoating, en wint dus van de meeste auto's :).
Alleen ontbreekt die poedercoating op de meest cruciale punten of is die daar snel kapot: de draad in de trapas, de hele binnenkant van het frame, de patjes waar de wielen invallen en vooral ook alle uitgetapte M5-draadjes. Precies die plaatsen waar ander materiaal tegenaan zit en waar water dus blijft staan. Het effect is de meeste sleutelaars wel bekend.
Mijn auto staat al 16 jaar buiten, maar ik heb dat met mijn fiets toch maar niet gedaan. :lol: :lol: :lol:
Inderdaad.

Inmiddels enig research gedaan, de meest aannemelijke verklaring is dat de draad beschadigd is omdat de trapas niet goed vast zat, en ik ermee ben doorgefietst. Tja, het is me niet opgevallen.
djveer schreef: Het frame is dus helaas onherstelbaar beschadigd :cry: .
Ben je wel zeker dat het onmogelijk is om een nieuwe draad te (laten) tappen?

Renaat
Ik had nog nooit van het idee gehoord moet ik zeggen Renaat. Ik heb geen idee (ik denk wel dat ze me dat bij Breet bikes zouden hebben gezegd). Het is een aluminium frame.

Dan las ik ook nog over trapassen die gemaakt zijn voor beschadigde frames, maar dat raadden ze bij de fietsenmaker af.
djveer schreef:Inderdaad.
Inmiddels enig research gedaan, de meest aannemelijke verklaring is dat de draad beschadigd is omdat de trapas niet goed vast zat, en ik ermee ben doorgefietst. Tja, het is me niet opgevallen.
Ik denk eerder dat de trapas er door iemand niet correct is ingedraaid en dat de draad daarmee gemold is. Dat gaat namelijk heel gemakkelijk.

Loctite is een logische oplossing. Tweecomponentenlijm of bisonkit is de evt poor man's loctite.
Een mogelijkheid is om in plaats van het metalen onderdeel te zorgen dat je een nog (!) goedkopere trapas koopt met een kunststof onderdeel dat je er in draait én vastlijmt. Als dat ooit los moet en het zit echt vast dan kun je dit er altjd uitbikken. Het is een stief kwartiertje met een hamertje en een botte schroevendraaier maar het is mij eens gelukt :D

Bij Marten Gerritsen kun je terecht voor definitieve oplossing voor definitieve problemen: http://www.m-gineering.nl/repa.htm (ongeveer op de helft)
Gaat dat ook niet op voor een zadel?: https://www.youtube.com/watch?v=idL9cY7x4mA
Geweldig en tegelijkertijd kunstig vind ik dit ...
En je hebt gelijk geen vervelend zittende - altijd prangende - fietsbroeken nodig :lol:
Awel, die iemand zal ik dan wel zijn.

Op zich zit hij vast Leon, er was behoorlijk veel, maar niet belachelijk veel kracht nodig om de nieuwe as er in te krijgen. De kettingkant zit er haast helemaal in, de andere kant zit net zo als op de eerste foto. Meer kracht dan nodig was om hem zo te krijgen durf ik niet te gebruiken.

Dat loskomen van die linkercup moet ik me fout hebben herinnerd, hij kan gewoon niet volledig naar binnen worden gedraaid omdat de as scheef zit. Ik heb alleen het vermoeden dat de linkercup helemaal niet om de as heen valt, en als dat zo is dat mechanisch natuurlijk niet in orde.

Inserts hmm. Ik zal beleefd om een schatting van de kosten vragen. Maar ik kijk nu al hiernaar:
http://all4bikes.be/ecom/catalog/astro- ... anguage=NL

en hiernaar:
http://www.meilenweit.net/shop/product_ ... s_id=25002
djveer schreef:Op zich zit hij vast Leon, er was behoorlijk veel, maar niet belachelijk veel kracht nodig om de nieuwe as er in te krijgen. De kettingkant zit er haast helemaal in, de andere kant zit net zo als op de eerste foto. Meer kracht dan nodig was om hem zo te krijgen durf ik niet te gebruiken.
Dat loskomen van die linkercup moet ik me fout hebben herinnerd, hij kan gewoon niet volledig naar binnen worden gedraaid omdat de as scheef zit. Ik heb alleen het vermoeden dat de linkercup helemaal niet om de as heen valt, en als dat zo is dat mechanisch natuurlijk niet in orde.
Je beschrijving klopt helemaal :oops: :cry:
Je (of iemand anders) heeft de as er dus scheef ingedraaid en vervolgens nog kracht gebruikt om de draad te vernaggelen ook.
Een trapas hoort er met heel weinig kracht ingedraaid te kunnen en moet ook tot helemaal tegen de aanslag te zitten.
Je kunt er nu vast wel mee fietsen, maar de tweedehandswaarde van de fiets is nu wel een flink stuk lager geworden.

Aan die prijzen te zien zul je het daarmee moeten doen.
Als ik de fiets mag inschatten aan de hand vande beperkte foto die je hebt geplaatst: gewoon laten zitten. Mocht het fout gaan dan pruts je hem maar weer vast.