Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oude VSF T400. In zeer, zeer matige staat. - Forum Wereldfietser

Oude VSF T400. In zeer, zeer matige staat.

Dag,

Ik heb een oude VSF T400 uit 2005 te koop.

In zeer, zeer matige staat wat betreft versnellingen, etc. maar vaste delen zoals frame wel goed.

Je kan er nu eigenlijk niet op fietsen. Stuur draait erg moeilijk, tandwielen versleten, etc. Dus eigenlijk enkel interessant voor een liefhebber die het frame kan gebruiken (of de Tubus Cargo 26'' bagagedrager).

Frame is 34 cm, staal. Grijs (originele kleur).

Deore M510, 3 * 9 versnellingen, maar dit alles is niet goed meer.

Ook i.v.m. foto; zie http://link.marktplaats.nl/m1024377556
Fiets is (onder voorbehoud) verkocht.
Gewoon uit belangstelling.
Hoe kan het dat een in mijn ogen jonge fiets in zo,n slechte conditie is?
Altijd buiten gestaan ,ernstig vervuild, geen onderhoud?
Wat is ermee gedaan ,hoeveel km?

Dirk
Als je zo'n fiets het jaar rond gebruikt, de pekel er niet afhaalt en de fiets in een vochtig schuurtje stalt lijkt 11 jaar nog een aardige prestatie, zeker voor een T400, want die zijn een mooi voorbeeld van een niet-onderhoudsarme fiets. (Ik heb er ook een, zij het model 2010)
Aan de crancks en de standaard kun je in dit geval het gebruik ook wel aflezen.
Niet vervelend, want die fiets kostte destijds maar zo'n 600 euro.
Leon schreef:Als je zo'n fiets het jaar rond gebruikt, de pekel er niet afhaalt en de fiets in een vochtig schuurtje stalt lijkt 11 jaar nog een aardige prestatie, zeker voor een T400, want die zijn een mooi voorbeeld van een niet-onderhoudsarme fiets. (Ik heb er ook een, zij het model 2010)
Aan de cranks en de standaard kun je in dit geval het gebruik ook wel aflezen.
Niet vervelend, want die fiets kostte destijds maar zo'n 600 euro.
De cranks en de standaard zijn in mijn ogen geen structurele onderdelen van de fiets,maar de versnellingen en balhoofd lagers, dat duidt op verwaarlozing :shock:
Ik heb zelf ook een T400 uit 2012 maar die is nog voortreffelijk :D .
Ik maak niets schoon, smeer wel en vervang ketting en cassette wanneer nodig :idea:
Dirk
Ach, ik denk dat je beter kunt kijken naar het aantal kilometers (en in welke omstandigheden)

Mijn T400 (2012) ziet er ook al niet meer zo mooi uit. Maar wat wil je na zo'n 15000(?) vrij zware vakantiekilometers. Het blijft een gebruiksvoorwerp. Ik ben niet zo iemand die het hele frame gaat zitten intapen zodat er geen krasjes op komen.

Zolang het ding technisch maar goed is interesseert het me geen bal hoe ie eruit ziet. Ik ben geen wielrenner!