Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Antwerpen - China voorbereidingen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Antwerpen - China voorbereidingen

Dat wij 20 euro per dag gebruiken betekent trouwens niet dat het niet met minder kan. De volgende database geeft best een goed overzicht van afstanden, tijd en budget. Wellicht geeft het wat inzicht. We hebben reizigers ontmoet die op 1$ probeerden rond te komen, maar dan ben je wel erg afhankelijk van locale bevolking die vaak minder hebben dan jij. Allemaal afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en gewenst comfort.
http://thenextchallenge.org/ldcj/

Heel toevallig heeft Arctic Cycler ons ingehaald dus vanavond doen we samen een drankje in Vientiane, Laos!
Mooi avontuur, als ik geen verplichtingen had zoals een hypotheek en studerende kinderen zou ik gelijk mee willen. Qua fiets zou ik geen risico's nemen, het is tenslotte het belangrijkste wat je hebt. Wij fietsen al enige tijd op de Santos' travelmaster 2.6 . Een pakezel waar je gerust de berg mee op en af kunt razen zonder het idee dat hij in elkaar stort.

Veel plezier
Mijn vriendin en ik vertrekken over 3 weken voor 6 maand naar zuid amerika, dus ben de voorbije maanden druk bezig geweest met de voorbereiding :)

Heb in maart 2 tweedehands koga randonneurs gekocht van 10jaar oud voor +-450 euro, maar bleek al snel dat er nog wat werk aan was (bij 1 heb ik alles behalve het kader, remmen, versnellingen, en bagagerek vervangen) Totaalprijs komt uiteindelijk op 1000 a 1100 euro per fiets.
Nu is het zo dat ik wel interesse heb in fietstechniek en ik hou wel van het sleutelen..

Als ik opnieuw zou kiezen zou ik een surly LHT frame nemen en de rest zelf opbouwen naar wens, maar dat raad ik enkel aan indien je echt interesse hebt om er wat meer mee bezig te zijn.

Budgetvriendelijk maar toch degelijk kant-en-klaar materiaal zou ik zeggen; reken vanaf 1500 euro voor je fietsen als je ze nieuw gaat kopen..

Wij wonen ook in Antwerpen dus altijd welkom om eens binnen te springen, al moet je wel snel zijn!

succes met de voorbereidingen!

Frederick
Hoi ikfietsnaarchina,

Ik wil in augustus of september een soortgelijke reis maken met mijn vriendin.
We hebben echter maanden de tijd. Dus we zullen ons redelijk langzaam verplaatsen.
We wonen ook in Antwerpen.
Zou je het leuk vinden om een koffietje te drinken ergens in Antwerpen om wat tips uit te wisselen?

mijn emailadres is rubenversteegen@hotmail.com

Groetjes Ruben
Hey iedereen. Onze reis komt er aan en de nodige voorbereidingen zijn zo goed als rond. Als dank voor de vele info die we hier hebben kunnen vinden willen wij ook onze ervaringen delen..Vanaf 1 juli zijn wij te volgen via www.silkroadcyclers.com . De blog is net online gezwierd en er is nog werk aan maar zo zijn geïnteresseerden alvast op de hoogte. Hou wel in het achterhoofd dat we 4 twintigers zijn met heel veel avonturiersbloed en dat dat ook ons hoofddoel is, niet het fietsen op zich. We hebben ook veel voorbereidingsdocumenten voor route , bezienswaardigheden en visums, dus als je deze wil stuur een mailtje naar stef.vandepol@Gmail.com en ik kan je ze nog bezorgen voor 1 juni. Op de blog komen namelijk vooral leuke ervaringen vermoed ik en weinig gear informatie - we doen niet aan sponsoring buiten steun van vrienden in ruil voor een challenge die wij moeten volbrengen - een beetje gebaseerd op de Franse Clement :) altijd welkom om voorstellen voor uitdagingen in te sturen natuurlijk !
Alvast heel erg bedankt om onze verwachtingen zo de hoogte in te zwieren, we hebben er heel veel zin in en dankzij alle info van dit forum en blogs van wereldfietsers wordt het sowieso een onvergetelijke reis!!

Gegroet,

4 ridders van het stalen ros
@ ruben; ik heb je bericht over het hoofd gezien. Als je vragen hebt over voorbereiding kan je me steeds mailen op bovenstaand adres of voor sneller antwoord gewoon @katoennatie.com gebruiken ! Het meeste vind je wel op het forum, blogs en caravaniStan ;) Succes met je trip
Top en veel mooie avonturen, vier ridders!!!!