Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Rotterdam (of elders in Nederland) naar Basel - Forum Wereldfietser

Fietsen van Rotterdam (of elders in Nederland) naar Basel

Hallo Allemaal,

Ik woon sinds twee jaar in Basel, en heb al vaak gehoord dat de fietsroute naar Basel toe (langs de Rijn) erg de moeite waard is. Nu moet ik meteen eerlijk bekennen dat ik een soort van leek op fietsvakantie gebied ben. Ik heb ooit toen ik 7 was een keer een fietsvakantie met mijn ouders gemaakt, fiets nog steeds iedere dag tien km, maar daar blijft het ook wel bij. Mijn plan voor april/mei : Een fiets in Nederland kopen (in Basel zijn die krengen niet te betalen) en dan vanaf Nederland langs de Rijn naar Basel fietsen. Ik ga het sowieso doen, maar dacht misschien wel gezellig om het met iemand anders te doen. Ik ben een jongen van 29 jaar oud, spontaan, behulpzaam en een echte Bourgondier (zover die uit Zuid-Holland kunnen komen).

Mijn idee van een aangename vakantie is:

- Kilometertje of 60-100 per dag fietsen
- Verblijven in hotelletjes (geen jeugdherbergen waarbij ik op een slaapzaal moet liggen)
- Niet een te strakke planning. Het moet leuk blijven, wanneer we ergens zijn waar het erg leuk is, gewoon kunnen besluiten om een dag langer te blijven etc.
- s'avonds een lekker drankje en hapje, en je hebt mij helemaal blij
- Voor zo'n vakantie wil ik 2 - 2.5 weken uit trekken.

Ik ben erg vaak in Nederland, meestal zo'n twee keer per maand. dus als iemand eerst eens een kopje koffie wilt drinken oid is dat nog wel in te plannen:)

Ik hoor het wel,

Auf wiedersehen!
Goede avond Kaj,

Zag jouw voornemen om in 2 tot 2 en een halve week van ergens in Nederland naar Basel te fietsen. Ik ben voornemens om in de laatste 2 weken van Mei
vanuit Andermatt ( nabij de oorsprong van de Rijn) in 2 weken terug te fietsen naar Nederland. (Via Basel en aan de franse kant steeds langs de Rijn, door de Elzas, richting Duitsland)
Besef dat de route vanuit Nederland, zoals jij die voor hebt, stroom opwaarts voert en doordat je zelf aangeeft per dag 60 tot 100 km te willen fietsen, dat wellicht makkelijker te realiseren is wanneer je stroomafwaarts fietst ?
Wanneer je eens per 2 weken in Nederland bent, is een fiets eventueel ook in het voren aan te schaffen en mee naar Basel te nemen toch?

Verder kan ik mij geheel in het verhaal vinden. Wil graag kijken naar hetgeen in de omgeving te zien is en ben eveneens van plan om overwegend in pension of zimmer frei achtige logementen te overnachten. Goed glas tegen het einde van de rit en bij de avond hap kan zeker geen kwaad :D

Liefst zou ik er nog een 3e reisgenoot bij hebben. Hoe sta jij daar tegenover ?

Nebensachlich... ik heet Herman, ben 55 jaar jong, getrouwd, sinds augustus opa en geniet van iedere dag. Het leven is een feest, de slingers moet je wel zelf ophangen !

Ik hoor graag van jou.