Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bolivia: oostkant? - andere mogelijkheden - Forum Wereldfietser

Bolivia: oostkant? - andere mogelijkheden

Beste,

we zijn ijverig op zoek naar een mooie fietsbestemming voor juli/augustus.

ofwel een zevental weken fietsen in Latijns-Amerika. Zelf dachten we vandaag aan Bolivia: La Paz - Salar de Uyuni - Sucre ... Maar heeft er iemand ervaring met de oostkant van Bolivia, richting regenwoud? Is dit befietsbaar? We vinden daar niet veel info over en zouden dit er er graag bijnemen (want de andere klassiekers bezocht ik al eens vele jaren terug als rugzaktoerist en ik zou toch graag nog een nieuw stukje Bolivia ontdekken).

Of heb je andere suggesties voor Latijns-Amerika?

Een andere mogelijkheid is kiezen voor Noord-Amerika:
- The Great Divide van Jasper naar Denver;
- ofwel het zuidwesten van de USA met de grote nationale parken (maar misschien wel heel warm).

Nog andere suggesties? Halfweg de vakantie krijgt er één iemand van ons duo bovendien een nieuwe 'voordeur' en dat willen we op een mooie plaats kunnen vieren.

Vele groeten,
Sabien
Je kunt er ook voor kiezen om vanaf La Paz richting het noorden te gaan, over "El Camino de la Muerta" naar Coroico(vanaf hier zou je ook de jungle in kunnen). Vanaf daar loopt een weg naar Cochabamba (je moet wel van klimmen houden). Vanaf Cochabamba kun je dan via Sucre, Potosí naar Uyuni.
Ja, die route van Berger is wel een hele mooie. Op de site van Pikes on Bikes staat hier (en over nog veel meer routes in de regio) handige info over:

Konani - La Paz

Wij zijn in het oosten geweest, naar Santa Cruz en dan terug naar Cochabamba. Dat was voor ons leuk omdat we al maanden niks groens hadden gezien. ;)

Sucre is trouwens een hele mooie stad en de landschappen zijn verbluffend mooi.

Meeste internationale vluchten vliegen denk ik wel direct op Santa Cruz en niet direct op La Paz.

Optie: Santa Cruz - Cochabamba - Konani - Coroico - La Paz - Oruro - Salar de Uyuni - Potosi - Sucre - Santa Cruz

Succes, het is wel heeeeel mooi daar hoor. ;)
Hallo,

de site 'Andesbybike' is inderdaad zeer goed! En ik heb ook al genoten van de site van de bicycle junks. Wat een magnifieke foto's.
Als we naar Bolivia gaan, zullen we moeten keuzes maken want in een 40-talfietsdagen kunnen we niet heel Bolivia zien. We pluizen nog eens uit.

Heb je nog tips, laat maar komen.

Vele groeten,
Sabien
..en houd er rekening mee dat je ziek kan worden, dan neemt het aantal fietsdagen misschien nog af.

Om aan de hoogte te wennen is starten in Santa Cruz geen slecht idee. Je zou de rit Konani La Paz over kunnen slaan en na Cochabamba afzakken naar Oruro - Sabaya en de zoutvlaktes bij Uyuni.
Vooral Zuid-West Bolivia is heel mooi!

Of, ook nog een optie:
Santa Cruz - Samaipata - Sucre - Potosi - Uyuni - Salar de Uyuni - Sabaya (http://andesbybike.com/bolivia/routes/uyuni-to-sabaya/) - Oruro - Cochabamba - Santa Cruz

Eigenlijk is het land zo mooi dat je er wel maanden kunt fietsen, maar ja.. keuzes! Je kunt geen foute keuze maken denk ik!
fietsjunks schreef: Sucre - Potosi
Heerlijk, 80 km kinderkopjes. Zelden zo afgedraaid geweest na een dag fietsen :lol:
Dag Berger,
Hoe lang geleden fietste je van Sucre naar Potosi?
Ik heb het vorig jaar gefietst en deze weg was, op enkele stukken na, prima te fietsen.
Op de oude weg tussen Cochabamba en Santa Cruz had ik wel veel slechte stukken, maar de route was wel mooi om te fietsen.

Erik Veenstra
Oeps, je hebt gelijk. Cochabamba-Sucre was het kinderkopjes traject. Sucre -Potosí is inderdaad een hele goede weg. (fietste een jaar geleden ongeveer)

Overigens heb ik geen bezwaar tegen slechte wegen, maar kinderkopjes zijn gewoon frustrerend.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het Bolivia.
We zouden vliegen op Santa Cruz de la Sierra.
We twijfelen over de terugvlucht.

Ofwel vanuit Santa Cruz de la Sierra of vanuit La Paz.

Aangezien we niet goed weten hoe de reis zal verlopen, zouden we graag het volgende weten:
Is het mogelijk om ter plaatse en tamelijk last minute een vlucht te boeken van La Paz naar Santa Cruz of vanuit Sucre naar Santa Cruz. En kunnen de fietsen op die vlucht dan mee? (we hadden vroeger de ervaring in Indonesië dat de fietsen op een binnenlandse vlucht niet mee konden, wegens een te klein vliegtuig)
Hallo,

de knoop is doorgehakt.
We vertrekken op 5 juli naar Santa Cruz en keren op 22 augustus terug vanuit La Paz.

Een mogelijke tocht zou kunnen zijn: Santa Cruz - Sucre - Uyuni - Sabaya - Sajama - La Paz.
We zien dan wel hoe we ons voelen en hoe het er zo hoog aan toegaat.

Het is alleszins een plezier om zoveel mooie en duidelijke info te vinden over de routes op internet. Alvast bedankt om al die informatie met ons te willen delen.
Het werkt gewoon inspirerend en nodigt uit om naar daar te gaan.

Als het ons erg bevalt, dan weten we al de bestemming voor volgend jaar: Uyuni over de Lagunaroute richting Salta.

En zo blijven we dromen en plannen maken.

Sabien