Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spaanse Koga Miyata Terraliner trekking- vakantiefiets 54 cm - Forum Wereldfietser

Spaanse Koga Miyata Terraliner trekking- vakantiefiets 54 cm

Hallo wereldfietsers,

Hierbij bied ik mijn trouwe, volledig functionerende maar inmiddels werkloze Koga Miyata Terraliner te koop aan. Ik zal het maar beter meteen verklappen; maar wie van dit kwaliteitsrijwiel wil genieten moet wel eerst even uit zijn/haar luie stoel komen en een ticket naar Spanje boeken (die heb je al voor € 35 bij Transavia) maar dan kan het fietsfeest al meteen op de airport in de zon beginnen.

Koga’s Terraliner is vooral een ware asfalt-alles-kunner die (afhankelijk van de vaardigheid van de berijder m/v) ook op onverharde wegen nog goed uit de voeten kan. Het frame is in 1996 gemaakt bij het japanse Miyata van ijzersterk chroom- molybdeen staal, een inmiddels weliswaar klassiek maar ook een bewezen materiaal, zonder oubollige lugs maar modern gelast.

Deze fiets is hoofdzakelijk voor woon-werk verkeer gebruikt en tijdens de zomer van 2013 is er 1850 km. met kampeeruitrusting van Nederland probleemloos mee naar Spanje gefietst. Waarbij meteen duidelijk werd dat dit daarvoor een bijzonder geschikt rijwiel is; volgeladen met +/- 15 kilo bagage altijd een uiterst stabiel sturend platform, nooit nerveus/ te sportief sturend als een racefiets maar ook weer niet zo stug rechtdoor rijdend als sommige traditionele randonneurs.

De fiets is recentelijk geheel gedemonteerd, geïnspekteerd en volledig gereviseerd. Daarbij zijn alle lagers van nieuw vet voorzien en weer correct afgesteld. Waar nodig zijn versleten onderdelen vervangen, of juist originele onderdelen door andere, meer praktische omgewisseld. Fiets en onderdelen verkeren dan ook in uitmuntende staat en je kan er onbezorgd zo mee op vakantie. In totaal is er minder dan 10.000 km mee gefietst (originele banden zitten er nog op). De fiets staat nu werkeloos in Zaragoza/Aragon/noord Spanje, en bied ik hierbij te koop aan.

Specifikaties fiets:
-frame en vork volledig butted Miyata FM-1 chroom-molybdeen staal
-licht, dwars geovaliseerde boven- en onderbuis
-Shimano Deore LX industrie gelagert balhoofd
-Shimano Deore LX voor- en achterderailleur
-Shimano Deore LX 36-gaats naven
-Shimano SPD M-324 pedalen
-Shimano V-brakes
-SR Road crankstel
-37 mm. Continental semi slick banden
-Blackburn Expedition achterdrager
-Grip Shift 3 x 8 draaischakelaars
-Mavic T 221, 36-gaats velgen
-28 inch wielen
-Viscount zadel
-gewicht +/- 13,5 kilo

De fiets word kompleet geleverd met Zefal frame pomp, voor- en achter (batterij) licht, 3 bidonhouders, standaard, bar-ends, slot, bel, reserve binnenband en reserve spaken. De fiets is uitgerust met stevige amerikaanse Lone Peak Cordura (niet waterdicht) middelgrote (achter)tassen. De Ortlieb stuurtas op de foto ontbreekt!

Ik heb verschillende lengtes stuurpennen die dankzij het A-head systeem in een handomdraai gemonteerd zijn. Naar wens kan er uit een beperkt aanbod verschillende zadels gekozen worden. Ook zijn binnen bepaalde grenzen individuele wensen, opties of upgrades mogelijk.

Framemaat is 54 cm. wat ruwweg geschikt/passend is voor een lichaamslengte van +/- 165cm. tot 185 cm. Staar je niet te veel blind op alleen maar de framemaat, dit is immers slechts een indicatie. Die zadelpen kan je er een heel eind uitschuiven, en wellicht belangrijker dan de framemaat is de afstand stuur-zadel.

De fiets kan tegen een kleine vergoeding op het vliegveld in Barcelona (o.a. Transavia), Reus (Ryanair), of Madrid worden afgeleverd. Op deze manier is het mogelijk om van soms ongelooflijk lage vliegtickets Nederland-Spanje (€ 35,-) te profiteren zonder het gedoe en gehannes om je eigen fiets mee te nemen, de mogelijke zorgen of je fiets wel onbeschadigt aankomt, en de inmiddels € 100,- (retour) die airlines tegenwoordig verlangen voor het meenemen van een fiets. Alles –ook de prijs—is bespreekbaar, dus neem bij serieuze interesse gewoon contact op. Eventueel ben ik bereid om na de reis de fiets tegen bepaalde voorwaarden weer terug te kopen.

Het lukt me niet om foto’s van de fiets hier te plaatsen (blijkbaar heb ik meer verstand van fietsen dan van computers) echter als je naar deze marktplaats link klikt zie je de plaatjes:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... mympSeller

Dr. Cycle is een klein bedrijfje opgericht en in handen van Paul, een fietsenthousiast en vagebond die eerder al jarenlang en op eigen houtje, op verschillende fietsen meermaals door de wereld toerde. De daarbij gewonnen inzichten en vergaarde ervaringen, aangevuld met praktische kennis opgedaan als rijwielhersteller, vormen onder andere de basis en motivatie voor zijn werkzaamheden.

¡Adiós!

[img]kt.3.JPG[/img]
[img]kt.4.JPG[/img]
FIETS IS REEDS VERKOCHT!!!