Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaart Zuid-Korea op GPS-device - Forum Wereldfietser

Kaart Zuid-Korea op GPS-device

Eind dit jaar gaan we fietsen in Zuid-Korea en ik wil mijn GPS meenemen.

Nu heb ik via de Garmin site "Openfietsmap lite" gedownload met alle relevante kaartdelen van Zuid-Korea. Deze open ik in MapSource en ik krijg zeer gedetailleerde gegevens.

Voor mijn GPS (Garmin Oregon 450) heb ik gmapsupp.img gedownload en als ik de GPS device opstart vind ik de kaart in de lijst en kan ik deze inschakelen.

Nu mijn vraag: hoe kan ik testen of de kaart op mijn GPS werkt? Als ik uitzoom (800 km) vind ik de kaart nog steeds niet.
  1. Heb je nog geen tracks voor je reis? Maak een track aan in Basecamp, in Zuid-Korea. Willekeurig wat trackpunten op de kaart klikken is voldoende.
  2. Laadt deze track op je Oregon.
  3. Selecteer de track in de Track Manager, en kies "toon op kaart".
Uitzoomen helpt niet, je moet juist ver inzoomen, op een plek in Zuid Korea. Maakt niet uit of je gps daar zich bevindt of nog in NL. Zie verder boven om Korea te 'vinden'. Zoeken naar een adres zou ook kunnen, echter geen garantie of dit werkt, de OFM spreekt geen Koreaans (alleen Engels, zoek dus op Seoul en niet Seoel).
Hoe simpel kan het zijn.... beide oplossingen werken :D
Bedankt!

Nee, ik heb nog geen tracks.
Misschien dat ik die in de komende maanden zelf ga invoeren in MapSource of Basecamp. Kijken of het gaat of dat ik er achter kom dat ik niet voor monnik in de wieg ben gelegd.
Ik gebruik voor het maken van tracks liever Ride with GPS.
Waarom Alien?
Vind ik prettiger en makkelijker werken. Basecamp is een beetje een noodzakelijk kwaad, wat mij betreft.
+1 RWGPS
Deze biedt daarnaast nog meer kaartopties (google maps, satelliet, ESRI topomap) naast OSM, en een hoogteprofiel van je route (kan niet met de OFM lite versie van Korea).
Hoogteprofiel kun je aan elke track toevoegen met JaVaWa RTWtool.
De tovenaar schreef:+1 RWGPS
Deze biedt daarnaast nog meer kaartopties (google maps, satelliet, ESRI topomap) naast OSM, en een hoogteprofiel van je route (kan niet met de OFM lite versie van Korea).
Welke versie zou ik dan moeten hebben? Op zich heb ik redelijk wat opslagcapaciteit en ik kan er desnoods (tijdelijk) iets afhalen.

Ik zie ook wel het voordeel van RWGPS, ben er al wat mee aan het oefenen geslagen.
Het werkt inderdaad prettig. Gelukkig heb ik nog even de tijd om te oefenen.
Naast GPS ga ik nog wel een landkaart bestellen voor het overzicht.
Bedankt zover voor de nuttige info.
Franke schreef:Welke versie zou ik dan moeten hebben? Op zich heb ik redelijk wat opslagcapaciteit en ik kan er desnoods (tijdelijk) iets afhalen.
Waarschijnlijk heeft jouw Oregon al een Worldwide DEM basemap. Daarmee zou je op de GPS al een hoogteprofiel kunnen maken van je route, zij het dat die hoogtekaart vrij onnauwkeurig is. Wil je ook zoiets in Basecamp dan zou je hier kunnen kijken (niet gratis).