Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oproep aan Garmin Oregon 6xx gebruikers - Forum Wereldfietser

Oproep aan Garmin Oregon 6xx gebruikers

Enkele dagen geleden mailde ik het volgende naar de supportdienst van Garmin (NLsupport@garmin.com) :
''Vanaf 2010 gebruik ik een Garmin Oregon 450. Enkele weken terug heb ik echter een Oregon 600 aangeschaft o.a. i.v.m. het verbeterde scherm en het gebruikersgemak.

De afgelopen weken heb ik het nieuwe toestel in de praktijk tijdens fietstochten getest.
Op een punt na ben ik tevreden over de Oregon 600. Dat ene punt is dat je als je de dashbord weergave ‘’Kleine gegevensvelden’’ kiest, er standaard vier velden op het scherm verschijnen. Die vier velden nemen vrij veel ruimte van het scherm in. Het kaartbeeld verdwijnt dus voor een groot deel.
Natuurlijk kun je ervoor kiezen de gegevensvelden weg te klikken maar het is wel prettig als de meest essentiële gegevensvelden in beeld blijven. Ik denk aan afstand en snelheid, of welke twee de gebruiker dan ook belangrijk mag vinden.

Mijn vraag is, waarom is het niet mogelijk om te kiezen voor twee gegevensvelden? Bij de Oregon 450 had ik er standaard twee in beeld.''

Ik ontving op mijn mail het volgende antwoord:
''Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.
Graag help ik u verder.
Dit is helaas een limitatie in de software van het apparaat. Ik heb daarom uw email doorgestuurd aan ons ontwerpteam, zij zijn altijd geïnteresseerd in terugkoppeling van klanten. Veel van de opmerkingen die wij ontvangen worden meegenomen in de ontwikkeling van nieuwe producten of bij software updates van huidige producten. We kunnen niet garanderen dat uw voorstel wordt uitgevoerd, maar wij horen hoe dan ook graag van u.
Indien u meer suggesties ter verbetering, of ideeën voor nieuwe functies op Garmin toestellen heeft, zult u misschien belangstelling hebben in het 'feature request' gedeelte van ons forum (Engelstalig).
Om het Garmin forum te bezoeken gaat u naar:
https://forums.garmin.com/
U kunt uw ideeën ook rechtstreeks indienen bij onze experts. Draag uw suggesties aan via onze website: http://www8.garmin.com/contactUs/ideas/
Wij stellen enthousiaste klanten die meedenken zeer op prijs. Bij voorbaat hartelijk dank!''

Waarom ik dit post? Simpel, mocht je ook slechts twee kleine gegevensvelden op het scherm willen hebben, mail dat dan naar de supportafdeling van Garmin. Hoe meer reacties, des te meer kans dat er iets aan wordt gedaan.

Jan
En sinterklaas bestaat?

Sorry, maar dat is marketingprietpraat om je toch vooral aan hen gekluisterd te houden. Zo is het nog steeds niet mogelijk om een fatsoenlijk stijgingspercentage te tonen op alle etrex modellen, een schaal van 20, 40, 60, 80, 120, 200, 280, 400, 600, 1000 en 1200 meters stijging en 100, 250, 500, 1000, 1500, 3000, 4000, 5000, 10000, 15000 en 25000 meter afstand maakt dat je je eigenlijk alleen met die van 1000 bij 1000 een beetje een voorstelling kan maken van de helling. Voor een toestel dat wordt verkocht met wandelaars en fietsers als primaire doelgroep sla je n.m.m de plank aardig mis. De meeste mensen hebben het aandragen van suggesties bij Garmin dan ook opgegeven. (mij incluis)
Inderdaad dit is gewoon naar de bek praten. Er is maar een ding wat telt. Net even beter zijn dan de concurrent. Zodra die een optie heeft die onder de gebruikers aanslaat moet je kijken hoe snel ze ook iets hebben wat handig is.
Toch raar! Als je een beetje voorbereiding maakt op MapSource of BaseCamp kan je perfect zien welk stijgings- of dalingspercentage je voor de wielen zal krijgen. Op de Oregon, toegegeven, hoewel je op zo'n relatief klein scherm toch niet echt een bruikbare grafiek kan toveren.
Rokon, er zijn ook mensen die zich niet laden leijden door een van te voren geplande route, of onderweg een alternatief zoeken. Zelfs als je alles thuis hebt uitgezocht weet ik onderweg niet meer hoe of wat je precies waar tegen gaat komen.

Een helling van 8% ziet er nu eenmaal nogal raar uit als je het hoogteraster op bijv. 40 meter zet, waarom niet heel simpel (of ben ik nu naief) het metrisch talstelsel aanhouden, zelfs imperiaal is dit volgens mij niet goed weer te geven. Uiteindelijk is het gewoon een computer die een berekening om moet zetten in een plaatje, hoe moeilijk kan het zijn voor een beetje programmeur? In Basecamp lukt het ze namelijk wel.
Klopt als een zwerende voet Peter, maar op een pakweg 22" scherm zie je nu eenmaal beter dan op een 3" schermpje...
Tenzij je met 386 stafkaarten wil rondrijden is een GPS al een hele vooruitgang, zeker als je hoogtelijnen wil zien. Maar het kan zeker beter, toegegeven!