Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aangeboden: wegenkaarten van diverse Afrikaanse landen - Forum Wereldfietser

aangeboden: wegenkaarten van diverse Afrikaanse landen

Te koop:

Overgehouden na een fietstocht door Afrika de volgende nieuwe wegenkaarten:

land: Mozambique,
Uitgever: ITM,
schaal: 1:1.900.000,
prijs: €7
bijzonderheden: met plaatsnaamindex

land: Madagaskar,
Uitgever: ITM,
schaal: 1:1.640.000,
prijs: €7
bijzonderheden: met plaatsnaamindex en toeristische info

land: Kenia,
Uitgever: Nelles Maps,
schaal: 1:1.100.000,
prijs: €6
bijzonderheden: geen

land: Botswana,
Uitgever: Reise Know How,
schaal: 1:1.000.000,
prijs: €6,50
bijzonderheden: gedrukt op onscheurbaar papier

land: Angola,
Uitgever: Cartographia,
schaal: 1:2.000.000,
prijs: €6,50
bijzonderheden: met plaatsnaamindex

land: Ethiopia/Somalia/eritrea/Djibo
Uitgever: Reise Know How,
schaal: 1:1.800.000,
prijs: €6,50
bijzonderheden: met plaatsnaamindex en toeristische info en gedrukt op scheurvrij papier

land: Nigeria,
Uitgever: Freytag & Berndt,
schaal: 1:1.500.000,
prijs: €6,50
bijzonderheden: geen

land: Benin & Togo,
Uitgever: ITM,
schaal: 1:864.000,
prijs: €7
bijzonderheden: met plaatsnaamindex en toeristische info

land: Niger,
Uitgever: IGN,
schaal: 1:2.000.000,
prijs: €6,50
bijzonderheden: met plaatsnaamindex

land: Kameroen,
Uitgever: ITM,
schaal: 1:1.480.000,
prijs: €7
bijzonderheden: met plaatsnaamindex en toeristische info

land: Gabon,
Uitgever: ITM,
schaal: 1:980.000,
prijs: €7
bijzonderheden: met plaatsnaamindex en toeristische info

Alle kaarten zijn nieuw, kaft is soms iets beschadigd na een jaartje in een fietstas te hebben gezeten.

Hoe was het fietsen in Nigeria?

groeten Frans

De vermelde kaarten zijn ongebruikt, dus hier zijn wij niet geweest. We hadden genoeg van de hitte en spaghetti met uien in West Afrika, Togo konden we toen niet door vanwege onrust ivm presidentsverkiezingen, zodat we besloten om naar Uganda te vliegen. Van daaruit zijn we verder naar het zuiden gefietst. Overigens waren de berichten over Nigeria toen niet al te positief. Mocht je plannen hebben om in Afrika te gaan fietsen, zou ik je eerder oost en zuidelijk Afrika aanbevelen. In West Afrika is niet buitengewoon veel te zien, je fietst continu langs dicht struikgewas. dat bepaalt je uitzicht dagen achtereen.

Succes!

Ik ken Nigeria vanuit de verscheidenen rondreizen die we daar gemaakt hebben .Lagos is de grote meltingpot van zeker niet voor beginners.Nigeria heeft geen toerisme en is op dit moment onderhevig aan de nodige onrust vanuit religies.
Ik vroeg mij dus af hoe je daar gefietst hebt .In mijn visie een nogal riskante en zeker niet relaxt gebeuren .Wat heel jammer is want het land is qua natuur en bevolking zeker de moeite waard .

groeten Frans

In het voorjaar van 2005 zijn wij drie weken in Nigeria geweest, zijn ongeveer van Kano naar Wukari gefietst, en het stukje daarvoor vanaf de grens met Niger en daarna tot de grens met Kameroen. Over het zuiden hebben we inderdaad veel slechte verhalen gehoord, dat hebben we daarom ook gemeden. Maar wij hebben in Nigeria een mooie tijd gehad en ons niet onveilig gevoeld. Zie ook de landeninformatie en/of http://www.cyclingsouth.nl En westelijk Afrika mag landschappelijk misschien een stuk saaier zijn, ik vond het wel avontuurlijk dan oostelijk en zuidelijk Afirka.