Ik weet dat ik komende zomer nog een extra shirt zal nodig hebben om door Spanje te kunnen trekken.
Tot nu toe heb ik heel vaak gereden met een Patagonia Capilene 1 shirt met lange mouwen. Echt een super shirt, ze is nog steeds als nieuw en heb ze al twee zomers voor meer dan de helft van de tijd aan. Helaas heb ik ze gekocht in een uitverkoop, en tot groot ongenoegen van mijn ouders is de oranje kleur niet echt mooi te noemen. Ik merk dat deze shirts nog steeds verkocht worden, maar in wat betere kleurcombinaties, dus waarschijnlijk wordt het de deze.
Weliswaar trekt het merk Icebreaker mij ook wel aan. Ik vind in hun collectie 2 modellen met lange mouwen: de ene met een aansluitende pasvorm (190gram), de andere met een losse pasvorm (140gram). Nu vraag ik mij af of de pasvorm ook wat doet aan de warmte afvoer... In ieder geval vind ik de minimalistische modellen van Icebreaker erg mooi.
Daarnaast zag ik ook nog de Craft Pro Cool, maar ik denk dat ik deze niet in aanmerking laat komen omdat ik vind dat de shirts ook in het gewone leven bruikbaar moeten zijn.
Zijn er nog opties? Odlo heeft volgens mij geen modellen met lange mouwen, en dat is echt wel een vereiste aangezien ik geen zonnecrème-fan ben. Vorig jaar had ik 3 shirts mee. Mijn 2 shirts zonder mouwen deed ik tijdens een hittegolf in Frankrijk bijna niet meer aan. Resultaat was dat ik ruim een week met Patagonia Capilene 1 shirt heb rondgereden. Ik kreeg echt geen last van geurtjes.