![Afbeelding](http://i.imgur.com/DnNppCt.jpg)
In gesloten toestand kan deze tegen de remschijf aankomen met alle gevolgen van dien. Overigens los je dit als techneut meestal op door de moer aan de andere zijde van de snelspanner iets verder aan te draaien.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:SanderNL schreef:
In geopende toestand kan deze tegen de remschijf aankomen met alle gevolgen van dien. Overigens los je dit als techneut meestal op door gewoon je snelspanner te gebruiken op de manier waarvoor die ontworpen is.
Gewoon links, maar voor de kijkers rechts_Peter_ schreef:De foto doet het voorkomen of de schijf aan de rechterkant van de fiets gemonteerd is, dit terwijl die, net als aan de achterkant, links zit.
Mwa, vind ik niet zo heel belangrijk.Esthetisch gezien heb je dan ook de sluiting bij het voor en achterwiel aan de zelfde kant zitten.
Welke blunder? Pas door een extreem debiele gebruikersfout (gaan rijden met snelspanner open) kan het een probleem worden dat het hendeltje van de snelspanner zo ver 'open' kan staan dat die tegen de schijf aan kan komen.Als fietsenbouwer mis je dan denk ik toch wel een stukje kwaliteitscontrole wil je deze blunder begaan.
Inderdaad.Shrek schreef:Meer mensen dan je denktSanderNL schreef: Wie gaat er trouwens proberen te fietsen met een open snelspanner?
Je hoort hem toch meteen aanlopen en ook via het stuur goed te voelen?SanderNL schreef:Om duidelijk te maken wat er mis is met de snelspanner:
In gesloten toestand kan deze tegen de remschijf aankomen met alle gevolgen van dien. Overigens los je dit als techneut meestal op door de moer aan de andere zijde van de snelspanner iets verder aan te draaien.
Voor de goede orde: het probleem is niet dat de fabrikant de fiets zo aflevert als op die foto he.CarlW schreef:Bizar, je ziet zo dat die snelspanner niet deugt: bolle zijde van de hendel moet toch altijd naar buiten gericht zijn.
Er is maar 1 code: http://hetiskoers.nl/wielercode/SanderNL schreef:JaapG schreef:Dat mag niet volgens de code.
Esthetische of technische code?
JaapG schreef:Er is maar 1 code: http://hetiskoers.nl/wielercode/
Zadel, stuurlint en banden zullen altijd dezelfde kleur hebben. Je zult nooit een sticker aanbrengen op de fiets. Een bidon zal maximaal een inhoud van 0,5 liter hebben. Zelfs maar eventjes denken om eens met een ligfiets te rijden staat op levenslang verbod nog een racefiets te mogen bezitten!