Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser worden? Hou het simpel! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietser worden? Hou het simpel!

Het stuk bevat veel traditionele wijsheden die soms net wat te stellig worden gebracht. DT is niet de enige fabrikant van goede spaken, en de kwaliteit van wielonderdelen is minder belangrijk dan een goede wielbouwer. Het is waar dat veel dure onderdelen vooral lichter zijn in plaats van degelijker, maar dat geldt zeker niet voor alle onderdelen (Phil Wood naven bijvoorbeeld zijn niet alleen heel duur, maar ook zwaar en heel degelijk). En sommige goedkope onderdelen kunnen ook gewoon heel slecht zijn (ik denk aan de stalen kettingbladen op de Trek mtb die wij hadden voor de kinderen). Het belangrijkste is dat je fiets compatibel is met goedkope onderdelen die je overal kunt krijgen. Zo kun je Magura velgremmen probleemloos vervangen door simpele V brakes die je overal kunt kopen. Tot slot is degelijkheid en vervangbaarheid voor mij niet het enige criterium. De fiets moet ook lekker rijden.
En helemaal tot slot: waarom noem je iedereen die opmerkingen in de marge maakt gelijk een zeurkous of een relschopper? Mijn eigen stuk kun je hier vinden: http://wiki.vakantiefietser.be/images/c ... kantie.pdf
JPS schreef:Nogmaals voor alle zeurkousen, betweters en relschoppers, dit artikel is niet voor jullie geschreven het is slecht bedoeld voor mensen die twijfelen wat voor fiets ze moeten kopen, heb jij een beter advies, schrijf dan zelf een leuk stukje maar respecteer mijn verhaal.
Beste JPS,

ik moet eerlijk zeggen dat je stukje vooral mijn innerlijke 'zeurkous, betweter en relschopper' wakker maakt. Het is maar zelden dat ik me laat verleiden om te reageren op postings van anderen, tenzij ik iets opbouwends kan melden…maar vandaag raak je mijn 'laat ik me er eens tegenaan bemoeien modus'. mijn advies naar jou is dan ook; kom uit de box, denk outside the box en laat je dogma's varen, ook al zijn het geen boten!

de groeten, BertV
Wim schreef:Het stuk bevat veel traditionele wijsheden die soms net wat te stellig worden gebracht. DT is niet de enige fabrikant van goede spaken, en de kwaliteit van wielonderdelen is minder belangrijk dan een goede wielbouwer. Het is waar dat veel dure onderdelen vooral lichter zijn in plaats van degelijker, maar dat geldt zeker niet voor alle onderdelen (Phil Wood naven bijvoorbeeld zijn niet alleen heel duur, maar ook zwaar en heel degelijk). En sommige goedkope onderdelen kunnen ook gewoon heel slecht zijn (ik denk aan de stalen kettingbladen op de Trek mtb die wij hadden voor de kinderen). Het belangrijkste is dat je fiets compatibel is met goedkope onderdelen die je overal kunt krijgen. Zo kun je Magura velgremmen probleemloos vervangen door simpele V brakes die je overal kunt kopen. Tot slot is degelijkheid en vervangbaarheid voor mij niet het enige criterium. De fiets moet ook lekker rijden.
En helemaal tot slot: waarom noem je iedereen die opmerkingen in de marge maakt gelijk een zeurkous of een relschopper? Mijn eigen stuk kun je hier vinden: http://wiki.vakantiefietser.be/images/c ... kantie.pdf
Als mensen niets over de inhoud kunnen vinden gaan ze over de stijl zeuren en dat gebeurd hier veel te veel, nogmaals respecteer mijn stuk, ik ga ook jouw verhaal niet op jouw woordenkeus lopen afkraken.
JPS schreef: Als dat allemaal niet lukt zal ik wederom moeten vragen om dit artikel te sluiten, heb je ECHT vragen, of blijkt dat ik ECHT ergens een foutje heb gemaakt dan hoor ik dat graag, maar nogmaals met respect en geen gezeur over woordkeus, coma's, tactieken, valstrikken of wat voor onzin dan ook.
Als je geen kritische reacties wil, had je misschien beter meteen na plaatsing om een slotje kunnen vragen. Of had je gerekend op uitsluitend loftuitingen?
Kom op JPS, laat je niet gek maken en richt je op de inhoud.
Zo kun je Magura velgremmen probleemloos vervangen door simpele V brakes die je overal kunt kopen.
Wat vind je van Wim's suggestie?

Even los van de vraag of je überhaupt dure Magura velgremmen zou willen aanschaffen, is er dus de geruststelling dat je deze in geval van nood kunt vervangen.
Mijn opmerkingen waren juist vooral inhoudelijk (het draait om compatibiliteit), met pas op het eind kritiek op je toon.
LHTJoost schreef:
JPS schreef: Als dat allemaal niet lukt zal ik wederom moeten vragen om dit artikel te sluiten, heb je ECHT vragen, of blijkt dat ik ECHT ergens een foutje heb gemaakt dan hoor ik dat graag, maar nogmaals met respect en geen gezeur over woordkeus, coma's, tactieken, valstrikken of wat voor onzin dan ook.
Als je geen kritische reacties wil, had je misschien beter meteen na plaatsing om een slotje kunnen vragen. Of had je gerekend op uitsluitend loftuitingen?

Er is een heel groot verschil tussen kritische reacties of bijvoorbeeld willen discuseieren over één enkel fucking woord dat nog niet eens in het hele stuk voor komt. Zijn jullie nou echt zo achterlijk of zitten jullie je gewoon te vervelen? Als ik vliegen wil vangen ga ik wel in de politiek. Ik vraag het nu voor de laatste keer respecteer mijn stuk en ga als je het echt zoveel beter weet je eigen stuk schrijven.
willem.m schreef:Kom op JPS, laat je niet gek maken en richt je op de inhoud.
Zo kun je Magura velgremmen probleemloos vervangen door simpele V brakes die je overal kunt kopen.
Wat vind je van Wim's suggestie?

Even los van de vraag of je überhaupt dure Magura velgremmen zou willen aanschaffen, is er dus de geruststelling dat je deze in geval van nood kunt vervangen.
Ja prima toch ik heb alleen geen zin in het gezeur in het begin van zijn verhaal en ook niet in waarmee hij afsluit, maar als hij Magura remmen wil monteren, prima, onder bepaalde omstandigheden kan dat de beste keus zijn, onder andere omstandigheden zijn schijfremmen de beste keus, ik speel het liever op save en tuurkijk, je kunt als je ergens bent er alsnog v brakes op zetten, maar dan moeten ze wel alles hebben ook de remgrepen, dan vertrek ik liever meteen met iets goeds ipv die Magura troep.
Topic is gesloten tot de gemoederen wat bedaard zijn en we zonder scheldwoorden kunnen discussiëren.