Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Geen probleem hoor. Minstens voor mijfrank bueters schreef:Beetje OT
Frank
Hoi Frank, Ik heb zo'n ding en laatst gebruikt voor afzuigkap, werkt daar best goed door de vettige aanslag te smelten zodat je deze makkelijker eraf veegt. Heb het toen ook eens op de fiets geprobeerd, ook daar helpt het zeker wel wat, vooral bij derailleurwieltjes, cassette en de ketting hielp het ook wel wat. Maar of het beter is dan bijvoorbeeld ontvetten met een ander middeltje kan ik niet direct beoordelen. Het kan in ieder geval geen kwaad, gewoon weer netjes smeren daarna.frank bueters schreef:Beetje OT maar nu we het er toch over hebben: onlangs heb ik de bekleding van mijn bestelbus goed schoon gekregen met een stoomspuit. Ook de oven blijkt er van te gaan blinken. Heeft iemand ervaring- of een mening over stoomspuit en fietsketting? Of moet ik het gewoon maar eens proberen en na verloop van tijd verslag doen?
Frank
@miro waar lees je dat mensen met riemaandrijving weinig fietsen? De reageerders en ik hebben allen niet vermeld hoe oud de fietsen/riemen zijn. Definieer weinig...Ik zou 15.000km in bijv 6 maanden een waanzinnige hoeveelheid vinden.miro schreef:
Ik ben verbaast hoe weinig km fietsen de mensen met een riem aandrijving.
Ik dacht dat riem was bedoeld voor kilometervreters.
Maar ja, Rohloff is ook zoiets.
Uups verkeerd geschreven. Ik bedoel dat weinig mensen fietsen met riem aandrijving. De groep man mensen met riem aandrijving en veel km is nog kleiner.cosnemo schreef:@miro waar lees je dat mensen met riemaandrijving weinig fietsen? De reageerders en ik hebben allen niet vermeld hoe oud de fietsen/riemen zijn. Definieer weinig...Ik zou 15.000km in bijv 6 maanden een waanzinnige hoeveelheid vinden.miro schreef:
Ik ben verbaast hoe weinig km fietsen de mensen met een riem aandrijving.
Ik dacht dat riem was bedoeld voor kilometervreters.
Maar ja, Rohloff is ook zoiets.
Een ketting is voor 100% gemaakt van staal- en/of aluminiumlegeringen. Die hebben heus geen last van een temperatuur van 100 graden.frank bueters schreef:Beetje OT maar nu we het er toch over hebben: onlangs heb ik de bekleding van mijn bestelbus goed schoon gekregen met een stoomspuit. Ook de oven blijkt er van te gaan blinken. Heeft iemand ervaring- of een mening over stoomspuit en fietsketting?
Bedankt voor de info Martijn. 17,000...18,000km is veel. Uit eigen ervaring weet ik dat woonwerk verkeer door het bos en winters bluber is de meest slopende voor een ketting.DeRiemRijder schreef:Hallo,
Ik gebruik de fiets voor woonwerk verkeer, het hele jaar door en rij door best wel vieze omstandigheden (deels door het bos).
Martijn