Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 45 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
Travelmaster schreef:Yopie heeft er weinig aan bij haar temperaturen, maar deze zou mijn voorkeur hebben :)

http://www.stemcaptain.com/products/bottle-openers
+1, must have voor de bikepacker ;)

http://www.charliethebikemonger.com/bik ... 1459-p.asp

(alleen een beetje prijzig voor een headsetspacer)
een echte wereldfietser zet daar toch gewoon zijn tanden in? :twisted:
Of plaatst de fles in een hoek tegen de rand van een stoeptegel, of wat voor handen is, en middels een ferme tik op de bovenkant laat het dopje los.

De tuggnut van Surly voldoet ook;
http://surlybikes.com/parts/drivetrain/tuggnut
Ik probeer me even voor te stellen hoe je die flesopener dan gebruikt. Hou je de fles ondersteboven (!) om 'm te openen of zet je de fles neer en houd je fiets ondersteboven? :roll:
je kan je geld besparen
koop gewoon alleen bierblikjes :D :P
Dat klokje voor in de stuurpen is wel erg mooi. Denk dat ik me daar 2 van haal :)
SanderNL schreef:Ik probeer me even voor te stellen hoe je die flesopener dan gebruikt. Hou je de fles ondersteboven (!) om 'm te openen of zet je de fles neer en houd je fiets ondersteboven? :roll:
Ik denk dat de fiets op z'n kant moet liggen als je 'm wil gebruiken. After all, don't drink and drive;)!
SanderNL schreef:Ik probeer me even voor te stellen hoe je die flesopener dan gebruikt. Hou je de fles ondersteboven (!) om 'm te openen of zet je de fles neer en houd je fiets ondersteboven? :roll:
Afbeelding
Surly tuggnut
lekker yopie! doe mij maar een kratje.....opener heb ik al op de fiets :wink:
DouweFries schreef:Ik vraag mij wel af hoe betrouwbaar een temperatuurmeter is op een fiets. Wat zijn jouw ervaringen? Het lijkt ook alsof het een opstaand randje heeft? Blijft er daardoor geen regenwater op liggen zodat het onleesbaar word?
Nog een laatste vraag :) , hoe diefstalgevoelig is het? Draai je het makkelijk uit? En hoe erg valt de meter op, glimt hij je van een afstand tegemoet? :shock: :?
Ben er best tevreden mee, had gedacht dat het niet nauwkeurig zou zijn maar het klopt redelijk. Vaak iets hoger dan de eigenlijke temperatuur en ook wil de wijzer niet onder de -20°C, geen flauw idee waarom. De schaal gaat tot -25 dus je zou denken dat ie dat moet kunnen, ja toch? Tis ook jammer dat ie maar tot -25 gaat, juist dan wordt het spannend. :)
Of er regenwater in blijft staan weet ik nog niet, het regent hier nl niet meer, mss in april weer. Er ligt wel vaak een laagje ijs op, maar dat groeit overal, de fatbike weegt nu ook vaak een paar kilo meer denk ik zo.
Diefstalgevoelig weet ik ook niet, heb er wat lijm ingedaan maar dat is alleen omdat 't een nogal wilde fiets is: alles wat niet supergoed vastzit vliegt snel de lucht in. Maar of de lijm houdt nu 't zo koud is betwijfel ik, zal wel niet.
En of 't metertje opvalt, tja .. de hele fiets valt op. Vooral als ie aangekleed en volgeladen is, dat kleine metertje valt dan helemaal weg.

Maar waar ik woon is denk ik een heel andere wereld dan die van jou Douwe. Nu is het hier een stille witte wereld met alleen maar diersporen in de sneeuw en die jatten geen fietsmetertjes. Ja, elanden willen nog weleens nieuwsgierig aan de fiets snuffelen wat ik niet graag wil want ben bang dat ze er met hun 800kg een vreugdedansje op gaan stampen. :shock:
Ook het licht is heel anders nu, als de zon schijnt zie je alleen maar sneeuw glinsteren (meer is er ook niet te zien haha) en anders is er de schemerige poolnacht of soms 't betoverende rozepaarsgroene noorderlicht. De fiets valt dan met metertje en al weg, soms is ie ook moeilijk te vinden, ondergesneeuwd enzo dus ik kan niet echt je vragen beantwoorden. Maar ik ben vast niet de enige op het forum met zo'n metertje, toch? Misschien leest er nog iemand mee of anders de zoekfunctie gebruiken?

Afbeelding

Er groeit vaak ijs op 't metertje, geen bevroren regenwater maar sneeuwkristallen. Het gaat er niet af met je handschoen dus je moet echt krabben, maar ik laat het meestal zitten, weet toch wel dat het koud is. :) Maar meestal zit de hele fiets onder, 't fietscomputertje is ook vaak onleesbaar:

Afbeelding

Afbeelding

De wijzer blijft helaas op -20°C steken terwijl het dan toch kouder is, beetje vreemd. Het is ook jammer dat hij de gevoelstemperatuur niet kan meten als ik bv met 30km/u de berg afglibber. Maar dan bevriezen toch m'n ogen en wimpers dus zie ik toch niets ennnnn ze vriezen vast bij -30 dus das ook een graadmeter. :D

Afbeelding

Het metertje valt totaal niet op maar dat komt waarschijnlijk ook door de sneeuw en het schemerige poolnachtlicht. Wat ik wel jammer vind is dat die mooie snelle flitsende rode aluminium ventieldopjes nu niet opvallen. Ben er nl erg blij mee, onmisbaar op een fatbike in de sneeuw! want juist dan wil je graag met bandenspanning spelen. Hopelijk raak ik ze nu minder snel in de diepe sneeuw kwijt.

Afbeelding
Een fatbike en een eland, brr das mij te spannend.
leuke fotos yopie!

en wat grappig....hoogspanningskabels...niet verwacht die ooit te zien op een zweedse foto zeg maar. hoe hoog zijn ze daar? ik fiets regelmatig onder de hoogste hoogspanningsmasten van nederland.
Laat maar weer zien hoe groot zo'n eland is - de fatbike lijkt wel een kinderfietsje :shock: .
schijnbaar moet je zo ook niet me de auto tegenkomen...... :?


http://3.bp.blogspot.com/-PdeIhiWAfVY/T ... olicka.png
Moest dat nou?
Mooie foto's Yopie :)
@travelmaster

daarom heb ik een link en geen foto geplaatst.
Dennis1987 schreef:Dat klokje voor in de stuurpen is wel erg mooi. Denk dat ik me daar 2 van haal :)
Zal prachtig bij de Farley, het vette zadel en de Brookstas staan, helemaal in steil! Snel bestellen en foto's plaatsen Dennis! :D
nobbiomatic schreef:leuke fotos yopie!

en wat grappig....hoogspanningskabels...niet verwacht die ooit te zien op een zweedse foto zeg maar. hoe hoog zijn ze daar? ik fiets regelmatig onder de hoogste hoogspanningsmasten van nederland.
Oeps, dat had ik moeten zeggen: das een gejat plaatje :oops: , geloof in Rusland.

De hoogste hoogspanningsmast van NL, das in Lekkerkerk, 163m. Jaha, dat weet ik toevallig.:) En 't hoogste gebouw in NL is maar één rotterdams metertje hoger. Maar volgens mij is dat laatste niet waar want ergens in Noord-Holland moet een windmolen staan die hoger is, aldus een fietser die ik daar vorig jaar op de fatbike tegenkwam. Volgens hem was het zelfs de hoogste van Europa, nu vergat ik te vragen of dat incl. de wieken is want volgens mij tellen bewegende delen niet mee. Of heb ik die regel net zelf verzonnen?
Yopie schreef: En 't hoogste gebouw in NL is maar één rotterdams metertje hoger. Maar volgens mij is dat laatste niet waar want ergens in Noord-Holland moet een windmolen staan die hoger is, aldus een fietser die ik daar vorig jaar op de fatbike tegenkwam. Volgens hem was het zelfs de hoogste van Europa, nu vergat ik te vragen of dat incl. de wieken is want volgens mij tellen bewegende delen niet mee. Of heb ik die regel net zelf verzonnen?
vlakbij Medemblijk
@yopie

dus eigenlijk pleeg je plagiaat....

lekkerkerk dat klopt wel, is hier ook een koppelstation, dus ik fiets veel onder hoogspanning zeg maar...... :wink: :wink: :wink:
Yopie schreef:De hoogste hoogspanningsmast van NL, das in Lekkerkerk, 163m. Jaha, dat weet ik toevallig.:) En 't hoogste gebouw in NL is maar één rotterdams metertje hoger. Maar volgens mij is dat laatste niet waar want ergens in Noord-Holland moet een windmolen staan die hoger is, aldus een fietser die ik daar vorig jaar op de fatbike tegenkwam. Volgens hem was het zelfs de hoogste van Europa, nu vergat ik te vragen of dat incl. de wieken is want volgens mij tellen bewegende delen niet mee. Of heb ik die regel net zelf verzonnen?
Je vergelijkt sowieso appelen met peren: hoogste gebouw of hoogste constructie? De Gerbrandytoren ("zendmast Lopik") in IJsselstein steekt 372 meter de lucht in.