Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Continental Travel Contact banden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Continental Travel Contact banden

het topic ging inmiddels ook over de Mondial, dus ik dacht dat mijn ervaringen misschien wel van pas zouden komen.

650 km was 11 dagen fietsen. 2 rustdagen en 1 dag wandelen. Gemiddeld 60 per dag was zwaar genoeg met windkracht 4 tot 6, veel regen, kou (gemiddeld 12 graden) en ruige ondergrond.
En met duizenden klappen tot op de velg mag je ze toch wel betrouwbaar noemen, dacht ik zo. Nog geen duidelijke sporen van slijtage. Zodra ze op zijn, horen jullie het direct. Kan wel ff duren...
Het lijkt vrij duidelijk dat Schwalbe de Mondial laat meeliften op het imago (levensduur) van de XR, maar het is natuurlijk een geheel andere band, na slechts 600km kun je natuurlijk nog geen uitspraken doen.

Ter vergelijking: Mijn conti race kings hebben inmiddels 1000km te verduren gehad waarvan een groot deel offroad door Zweden, en ook die laten geen slijtage zien. De enige uitspraak die ik tot dusver over de betrouwbaarheid kan doen is dat ze niet onbetrouwbaar zijn (for what it's worth, ik vind ze prima fietsen, en ook deze banden doen 50km/h op vlak). Over zo'n 10.000km kan ik misschien wél wat over de betrouwbaarheid zeggen.
Ik heb inmiddels meerdere Mondials van klanten kunnen bekijken met mooie kilometerstanden. 10.000, 20.000, 30.000 km. Geen probleem. Maar het soort gebruik is natuurlijk wel heel bepalend en niet iedereen gebruikt ze voldoende off-road, waar ze natuurlijk voor bedoeld zijn.

Ik ken echter ook iemand die zijn achterband al na 5000km finaal aan flarden had gereden. Zwaar persoon, veel bepakking, ruige ondergrond.
Matthie9001 schreef:Het lijkt vrij duidelijk dat Schwalbe de Mondial laat meeliften op het imago (levensduur) van de XR, maar het is natuurlijk een geheel andere band, na slechts 600km kun je natuurlijk nog geen uitspraken doen.

Ter vergelijking: Mijn conti race kings hebben inmiddels 1000km te verduren gehad waarvan een groot deel offroad door Zweden, en ook die laten geen slijtage zien. De enige uitspraak die ik tot dusver over de betrouwbaarheid kan doen is dat ze niet onbetrouwbaar zijn (for what it's worth, ik vind ze prima fietsen, en ook deze banden doen 50km/h op vlak). Over zo'n 10.000km kan ik misschien wél wat over de betrouwbaarheid zeggen.
Zijn dit racefiets banden die ook geschikt zijn voor de vakantiefiets?
Geen idee: mag ik uitleg, verklaring?
Welke band is dit? (link). Dank u.
Dit kun je natuurlijk ook even zelf googlen. Komt wel heel gemakkelijk over zo, en niet eens duidelijk of je nu de Mondial bedoelt, of de aangehaalde Race Kings.
jitske hibma schreef:
Matthie9001 schreef:Het lijkt vrij duidelijk dat Schwalbe de Mondial laat meeliften op het imago (levensduur) van de XR, maar het is natuurlijk een geheel andere band, na slechts 600km kun je natuurlijk nog geen uitspraken doen.

Ter vergelijking: Mijn conti race kings hebben inmiddels 1000km te verduren gehad waarvan een groot deel offroad door Zweden, en ook die laten geen slijtage zien. De enige uitspraak die ik tot dusver over de betrouwbaarheid kan doen is dat ze niet onbetrouwbaar zijn (for what it's worth, ik vind ze prima fietsen, en ook deze banden doen 50km/h op vlak). Over zo'n 10.000km kan ik misschien wél wat over de betrouwbaarheid zeggen.
Zijn dit racefiets banden die ook geschikt zijn voor de vakantiefiets?
Geen idee: mag ik uitleg, verklaring?
Welke band is dit? (link). Dank u.
LMGTFY
Dat dus :lol:
Een beetje vriendelijker kan ook wel, toch? Het oorspronkelijke bericht was overigens nogal oud.
Die internet-luiheid moet niet beloond worden, vind ik.
Wim schreef:Een beetje vriendelijker kan ook wel, toch? Het oorspronkelijke bericht was overigens nogal oud.
Het was niet mijn bedoeling onvriendelijk over te komen. Maar misschien was ik iets te direct, waarvoor dan mijn excuses!