Dank weer voor de boeiende reacties en discussies
Hierbij mijn reactie(s) en update vwb mijn gedachten.
Pinarello en bagage - Het is, zoals Berger en Leon al lijken te begrijpen, ook een beetje een etiquette kwestie - Onder een Italiaans pak draag je geen spekzolen en aan een Pinarello hang je geen bagage. Zo zijn mijn gedachtes...
Los nog of het goed is voor het carbon...
Fietsen is emotie...Zo ook deze keuze een beetje...
Ik heb de VanNicholas inmiddels gezien.... Heeft iets van een "fixie fiets" - mooi maar het raakt mij niet echt.....Ik glunder niet als ik er naar kijk... Dat doe ik zeker wel als ik naar een Pinarello Dogma F8 kijk...
Ik ben er maar eerlijk in.... behalve dat het moet werken moet ik ook een beetje van de fiets "kunnen houden".
Gek genoeg heb ik dat meer bij de Santos. De TM is me teveel tractor. Iemand wees me op de 4.29; die heeft dezelfde geometrie als de Cross lite (die weer niet met derailleur kan). De foto's van de Crosslite, met racestuur, geven een goed beeld hoe die 4.29 er uit kan zien: ziet er stoer uit.... Santos geeft matige informatie op de website over gewicht, geometrie etc van de frames. Iemand verder nog ervaring over De 4.29?
Dan werd ik eerder door een van jullie gewezen op de gravelracer van Bulls. In de Fiets van November werden diverse exemplaren getest. Qua specs zijn deze fietsen eerlijk gezegd het best passend: Racy maar net iets langere wielbasis, nokjes voor dragers en er kunnen wat bredere banden onder. Meestal met hydraulische discremmen. Licht maar weer niet te "rank". Die moeten onderweg niet kapot gaan want dan weet ik niet wat ik moet doen.... Verder top... Ik moet er nog een beetje van gaan houden...
Maatwerk staal spreekt me minder aan en ik wil er ook geen maanden op wachten.
Is een fiets van 2500 euro of meer nodig voor mijn tocht? Zoals Wim al zegt... Nee, waarschijnlijk niet. Net zoals ik ook mijn zondagochtend groepje wrs ook wel bij kan houden met een Alu racer ipv de carbon Pinarello. Leuk is het wel. Ik trakteer mezelf op een kleine sabatical waarvan drie weken ri Venetie (incl de laatste dagen daar samen met gezin) met fiets. Die fiets moet doen waar ie voor bedoeld is en ik moet er van gaan glunderen...als een kleine jongen
Ik zal het rustig aan gaan doen met bagage. Twee zijtassen maar niet vol zodat ik lekker de Stelvio op kan jakkeren! Wil wel een beetje fatsoenlijk gekleed op Italiaanse terrasjes kunnen zitten 's avonds