Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Impressie van Grand Canyon, nu in Mexico! - Forum Wereldfietser

Impressie van Grand Canyon, nu in Mexico!

Wat te doen na San Francisco als je al een mooie rit langs de west kust van Amerika heb mogen beleven. Met vele mooi strand camping spots!

Na SF ben ik richting het oosten gegaan, met Phoenix als laatste stop in Amerika.
Bron


Met de vele tips, opmerkingen en aanmerkingen over de grens overgang bij Sonoita - Mexico... moet ik zeggen een grens overgang is nog nooit zo gemakkelijk geweest buiten Europa! Eerst vloog er een helicopter over, maakte rechtsomkeer en landde naast me op de weg en hielt me staande. De helicopter piloot vroeg wie ik was, wat de bestemming is en waar ik verblijf... Dit allemaal om de volgende reden: De piloot is een warmshowerhost en was nieuwsgierig:) Dat was aan de Amerikaanse kant van de grens!

Nu de Mexicaanse kant: Gewoon door fietsen zei de douane man, maar ik wil graag een stempel van Mexico in m'n paspoort maakte ik hem duidelijk. Dat kon, in het loket naast de weg!

Zo dat gehad te hebben werd de route vervolgt richting Puerto Penasco in de staat Sonora. Zeer gemakkelijk te rijden en de gastvrijheid op de weg, naast de weg en als de zon ondergaat is fantastisch met het Mexicaanse volk! Soms voelt het wat raar als je de militaire patrouille voor mij ziet komen, het zal wel ergens goed voor zijn...

Bekijk hier de grensovergang: https://goo.gl/8levbQ

Tijd voor een lekkere Mexicaanse...Tortilla!

Tot in 2016!
Alwart

Bron
Krijg altijd een beetje onrustig gevoel van dit soort filmpjes. Nu vriendin nog overtuigen (weer) lang op reis te gaan. 8)
Fantastische avonturen, geniet ervan!
Geniet van de tortillas!