door
Revanho » ma 28 dec, 2015 22:32
hilde aprilvis schreef:Iemand tips welk matje comfortabel zou zijn? Mijn vriendin heeft nogal brede heupen en een smalle taille. Bijgevolg slaapt ze niet zo comfortabel.
In de veronderstelling dat je vriendin geen algemeen slaapprobleem heeft is de vraag wat het slapen oncomfortabel maakt. M.a.w. waar heeft ze last van (rugpijn, pijn in de heupen, niet stabiel liggen, ...)
hilde aprilvis schreef:Deze vakantie hebben we een quechua matje geprobeerd en een thermarest 3 seizoenen, waar ik al enkele jaren goed op lig.
Aan maak uit deze zin op dat je vriendin (en jij) enkel ervaring hebben met 'zelfopblazende matjes'. (Als ik mij daarin vergis kan je dan concreter aangeven op welke matjes ze al geslapen heeft.)
Op zich is er niets mis met zo'n zelfopblazende matjes maar ondertussen zijn er (gelukkig) matjes op de markt die zowel veel comfortabeler als lichter zijn. Heeft ze al eens geslapen op een modern luchtmatje zoals de Thermarest Neo-Air matjes of matjes van Exped?
Als dat niet het geval is kan je misschien zo'n matje van iemand lenen om een nachtje te testen voor er veel geld wordt uitgegeven.
Renaat