Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boekje limesroute deel 1 gezocht - Forum Wereldfietser

Boekje limesroute deel 1 gezocht

Nu Selma, mijn vrouw, niet alleen een lekkere vakantiefiets heeft, maar komende zomer ook daadwerkelijk met me op fietsvakantie mee wil, zit ik te popelen om de reis uitvoerig voor te gaan bereiden. Het plan is om de Limesroute te gaan rijden tot Regensburg of wellicht zelfs tot Wenen en vandaar terug te treinen. Voor die route is gekozen vanwege onze toenemende interesse voor Duitsland, gekoppeld aan weinig klimmen. Een alternatief zou de Groene route naar de Middelandse Zee kunnen zijn, maar daar moet volgens mij toch meer geklommen worden en ik wil Selma daarin graag nog ontzien. Selma heeft het zelf over 'Langs oude wegen', die route ken ik, maar is als eerste route vermoedelijk wat te pittig. Vorig jaar reed ik onder andere via Benjaminse naar Assisi en de Weserroute, gekoppeld aan een stuk van de R1. De Frontlinie en de Hanzefietsroute reed ik eerder.

De concessie die ik doe ten opzichte van mijn eigen fietsreizen, is dat we overnachten in hotels, zimmer frei e.d. Ook zullen de afstanden per dag niet de 100km zijn die ik gebruikelijk afleg. Wel lijkt het nodig (we kunnen alleen in het zomerseizoen) om de tent mee te nemen voor als er geen onderdak te vinden is. Veruit het merendeel van de bagage zal ik op mijn fiets vervoeren, in de hoop dat het aanpoten wordt om haar bergop bij te houden!

Maar goed: ik wil graag de reis gaan voorbereiden. Nu is echter de druk van deel 1 van de Limesroute uitgesteld tot komend voorjaar. Dat boekje ga ik zeker en vast bestellen zodra het uit is, maar voor de voorbereidingen zou ik graag een oude druk op de kop willen tikken. De route en adressen zullen daarin niet helemaal meer kloppen, maar ik kan dan toch alvast lekker gaan grasduinen. Vandaar mijn vraag: van wie zou ik een oud routeboekje kunnen overnemen, of - als je hem niet af wilt staan - kunnen lenen?

Een kleine aarzeling is er nog over het industriegedoe waar de reis ook doorheen gaat. Wat dat betreft is de Groene Route naar de Middelandse Zee een beter idee, maar het lijkt me nog wat te veel klimwerk voor Sel. Ze heeft namelijk geen last van gevoelens van sportiviteit....

Graag hoor ik jullie tips en of er iemand is van wie ik het verouderde routeboekje kan kopen of overnemen.
Hallo Ave,

Ik heb hier het boekje liggen (2010). Je mag hem lenen of kopen, net wat je wil.
Lenen is natuurlijk gratis en je mag hem overnemen voor €10,-
Top Jeff! Ik neem hem graag van je over. Ik stuur even een Pb voor het adres.
Ik zie trouwens dat ik eerder hier postte onder mijn eigen naam. Laat ik dat maar weer gaan doen en de nickname Ave (Aart VEldhuizen) verlaten, anders kom ik nooit aan de 10000 posts zoals Leon onlangs.....

Verder: we hebben samen nog eens op het Fietsweb zitten kijken en ook het fietsrouteboekje naar Praag besteld. Komt denk ik ook wel in aanmerking. Kunnen we dat mooi vergelijken met de Limesroute!
Beste Aart,
Een suggestie: ik herken wat je schrijft, dat je er tegen de hoeveelheid industrie van de Limes route opziet. Ik had dat ook en heb daarom gekozen voor een alternatief naar regensburg, wel flink om maar ach.
Ik pak Limes vanaf huis tot millingen en daar pak ik de route naar Praag op van de Europafietsers tot Bayreuth, daarna via de Haiden-naab radweg en de naabtal radweg naar Regensburg.

In ieder geval veel grasduin plezier voor de winter en fietsplezier van de zomer
Dank je cosmeno,

Ik heb binnenkort zowel het boekje fietsen naar Praag als de Limesroute in huis. Dan maar eens goed vergelijken. Misschien wordt Praag onze bestemming zelfs.
Hi,
prima keuze de limes route. Wij hebben hem ook gefietst en waren o.a. erg onder de indruk van het gebrek aan industrie. Ons idee was ook dat het Ruhrgebied lelijk zou zijn, maar de route is erg goed uitgestippeld waardoor je daar weinig van mee krijgt. Zelfs Frankfurt was een verrassing: 30 km bos en opeens sta je in het centrum!
Kortom, laat je niet afschrikken. Lekker gaan fietsen.
Wij vonden hem mooier dan de Hanse e/o Elbe route.
Ik kan me ook niet veel van hinderlijk industriegedoe langs de Limesroute herinneren, alleen het gebied langs de Rijn tussen Duisburg en Düsseldorf zou je als industrieel kunnen betitelen. Als je het mij vraagt, zorgen industrie en bedrijvigheid juist voor wat dynamiek en broodnodige afwisseling in de eindeloze reeks perfect gerestaureerde dorpen vol vakwerkhuizen langs Rijn, Main, Tauber en Altmühl (zie mijn verslag van de Limesroute).
Ook ik heb de industrie niet hinderlijk gevonden langs de Limus Ik ben tot Regensburg gegaan vandaar naar Praag dat is wel ff klimmen Van Praag heb ik de Elbe radweg genomen dat is alleen maar dijk op dijk af klimmen tot Hamburg en toen weer Binnen door naar Nederland.
Wat ik erg mooi vond en niet veel klimmen was het eerste stuk vanaf Praag naar de Elbe en het eerste stuk Elbe, daarna word het ééntonig.
Klaas de Pelgrim