Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 6 januari 2016 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 6 januari 2016

Het eerste Rondje Amsterdam in het nieuwe jaar. Goede oefening voor de komende Wintertrektocht.
Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Rond 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Denk aan je verlichting en opvallende kleding en overweeg het dragen van een helm.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 6 januari, 3 februari, 2 maart, 6 april, 4 mei en 1 juni.

Kijk ook eens op vorige Rondjes Amsterdam.
We kregen laatst de vraag van een 'eenzame' jonge Wereldfietser waar de jongeren blijven bij het Rondje Amsterdam. Dat geeft te denken. :roll:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=26223
Mocht die jongere nog een keertje meedoen of op de site kijken:

http://www.wereldfietser.nl/activiteit/ ... d-wf-18-35

Verder uiteraard niet gaan zitten sippen maar eropuit trekken!
Begin mei 2014 is een Facebookgroep voor jongvolwassen wereldfietsers (t/m 35 jaar) van start gegaan om een poging te doen fietsende leeftijdsgenoten te vinden, […]
Ik zou toch proberen dat wat minder desperaat te laten klinken.
Lieve mensen.
De vraag van deze jonge bloem was niet: 'Waar moet ik zijn voor jonge Wereldfietsers'. In de verwachting ook jonge fietsers aan te treffen, werd de vraag gesteld waar deze tijdens het Rondje Amsterdam waren.
Aparte activiteiten voor jongeren (tot 35!) en facebook klinkt wat 'schismatisch'. Willen we dat of is er een recept om jongere Wereldfietsers in het Rondje Amsterdam mee te krijgen? Goeie ideeën zijn natuurlijk welkom.
De 60 gepasseerd waren we overigens meer dan 2x zo jong, maar de vraag deed toch een beetje pijn. Ik geef toe dat het deze avond flink aanpoten was. Ze reed bovendien in een verbazingwekkend zwaar verzet.
Hoi,

Hoe ver zal er ongeveer gefietst worden met het rondje Amsterdam?
Ties schreef:Hoi,

Hoe ver zal er ongeveer gefietst worden met het rondje Amsterdam?

Hoe ver we fietsen ligt aan het weer en wat de groep wil. Denk aan minimaal 35 kilometer en op een lange zomerse avond wel eens 60 km.
We fietsen in een rustig tempo en meestal maken we het ook nog gezellig met een koffietje of zo tussendoor of ter afsluiting.
Net terug van een oud-en-nieuw weekje op Lanzarote durf ik mezelf en jullie niet wijs te maken dat het een pracht-avond zal worden voor wat betreft het weer. Het is waterkoud en een klein buitje is niet uitgesloten. Dat wordt dus goed inpakken en stevig doortrappen om warm te blijven. Ik ben benieuwd welke diehards zich vanavond melden.
Brrr.
Inderdaad bleek het een prima fietsweertje: Bijna geen wind, droog en niet echt koud.
Het werd een prachtige tocht en niet de recht-toe recht-aan tocht die grappenmaker Alien in bovenstaand bericht fietste; vermoedelijk op een racefiets.
De Wereldfietsers maakten er, op verzoek van één van de deelnemers, met elkaar een gezellig Rondje Haarlem van. Eerst via de Weesperzijde, de Gelderse kade, de Spaarndammerbuurt, het Westerpark en zigzaggend door de IJ-polder langs Spaarnwoude naar het oude centrum van Haarlem. Aan de voet van de St. Bavokerk was het tijd voor een warme chocolademelk met een ongehoord grote dot slagroom. Via de Catharijnebrug, de nauwe steegjes van de Slachthuisbuurt en het Spaarne weer een mooie weg gezocht uit de stad, terug naar Amsterdam.
Met 60 km. op de teller en een chocolademelkstop werd het een latertje, maar dat was het meer dan waard.
Ik vraag me wel af door welke diepe tunnel (-54m) Alien is gefietst?
Veel dijken en bruggen op en af? En dan wat miscalculatie van de Garmin o.i.d.
Vreemd. Geen idee waar Strava dat vandaan haalt, trouwens; op Garmin Connect en RideWithGPS ziet het profiel er een stuk geloofwaardiger uit.

Richting Haarlem is het ook zeker mooi fietsen, maar dat doe ik liever met westenwind. De verleiding om (te) ver af te dwalen en tegen de wind in terug te moeten harken is dan te groot.
Alien schreef: Richting Haarlem is het ook zeker mooi fietsen, maar dat doe ik liever met westenwind. De verleiding om (te) ver af te dwalen en tegen de wind in terug te moeten harken is dan te groot.
Wind? We hadden windkracht 2. Dus niks geen harken maar wel gezelligheid. Daarvoor ben je immers een vereniging.