Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb Rack Pack: constructiefout of niet? - Forum Wereldfietser

Ortlieb Rack Pack: constructiefout of niet?

Recent heb ik een Ortlieb Rack Pack aangeschaft.
Aan de zijkant onderaan zit een soort geperforeerd gaatje waarachter weer kunststof zit. Ik dacht eerst dat het een constructiefout was, maar ik zie dat beide zijden zo'n 'gaatje' hebben.

De vraag dus voor andere eigenaars van een Rack Pack:
Hoort deze onregelmatigheid in de tas?
Beste Huibert ,

Ik ben in bezit van een Rackpack 89 l. en heb voor je nog eens gekeken .
Niets gevonden wat op geperforeerde gaatjes leek ... enkel is mijn Rackpack voorzien van twee hengsels "bovenop" welke elk op twee punten aan de tas zijn gemaakt , en twee gespen waarvan elk aan een gesp klikt om de tas te sluiten . Deze gespen zijn bevestigd aan de bodem van de tas . Dat was het , geloof ik .

Gr. Christiaan .
Zou dit een ontluchtingsgaatje kunnen zijn ?
Als je hem oprolt, blijft de lucht erin zitten, en krijg je hem nooit mooi dicht (want bol)
Huibert schreef:Aan de zijkant onderaan zit een soort geperforeerd gaatje waarachter weer kunststof zit. Ik dacht eerst dat het een constructiefout was, maar ik zie dat beide zijden zo'n 'gaatje' hebben.

De vraag dus voor andere eigenaars van een Rack Pack:
Hoort deze onregelmatigheid in de tas?
In mijn rackpack van 31 liter zit niet zo'n gaatje. Zou je een foto kunnen plaatsen? Dat maakt het wat eenvoudiger om te beoordelen.

Alfred
Het gaat om het 'gaatje' in de foto hieronder.
Deze zit onderaan de zijkant van de Rack Pack.

Afbeelding
Wat gebeurt er als je hem vol water laat lopen, loopt het er dan uit door het gaatje? Wat je ook kan doen is de tas leeg dichtmaken en kijken of er lucht uit komt als je de tas onder water houdt.
Of het een constructiefout is weet ik niet, je kan natuurlijk altijd even contact met Ortlieb opnemen en ze de vraag voorleggen, ze begrijpen daar ook Engels als Duits lastig voor je is om te schrijven.
Ik heb op mijn Rack-Pack op net dezelfde locatie aan de binnenzijde een duidelijke cirkelvormige afdruk. Ook aan de buitenzijde is een pak vager een wat kleinere cirkelvormige afdruk te zien. Wat de oorsprong daarvan is is me onduidelijk, maar het lijkt me wel duidelijk dat de tas natuurlijk enkel waterdicht is als er op dit locatie geen gaatjes zitten. Ik vermoed daarom toch dat het een productiefout betreft.

Renaat
Huibert schreef:Het gaat om het 'gaatje' in de foto hieronder.
Deze zit onderaan de zijkant van de Rack Pack.
Bij mijn tas zit op dezelfde plek een klein rondje maar deze is in z'n geheel mee gelast en vlak en hierdoor zeker waterdicht.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat dit voor het lamineren/lassen van de stukken kunststof verwerkt is, om te zorgen dat er geen lucht tussen de lagen komt die daar samen komen. Zou zoiets kunnen kloppen?
Ik heb mijn Rack Pack M net even gecheckt en hier zit geen gat in, wél een las inderdaad.
Het lijkt erop dat bij de topicstarter iets fout gegaan is met de las :(
Foto naar Ortlieb opsturen en vragen?
Ik ben benieuwd naar de resultaten van de watertest.

Als de tas lek is, mag de eer van Ortlieb natuurlijk niet geschonden worden. In de Ortlieb Thuisbijbel staat zo ongeveer als eerste gebod dat alles wat ze maken Wasserdicht is.

Als het alleen een klein priductieschoonheidsfoutje is dan zou ik me afvragen of het zin heeft om er werk van de maken. Ik krijg bijna de neiging om mijn eigen tassen nog eens na te kijken, maar niet heus.