Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weg met de Rohloff Maffia - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Weg met de Rohloff Maffia

133 berichten
Adieu.
Veel "moderne" uitvindingen dateren uit omstreeks 1900.
Fiets, fotografie etc...
Ze zijn allen nagenoeg volwassen geboren.
Voor alle verdere ontwikkelingen moet ieder voor zich uitmaken of ze verbeteringen, interessant of prijswaardig zijn

Enfin, om het cru te stellen, met een fiets uit 1910 kan je ook Paris Brest Paris uitrijden of op reis gaan. Alleen niet zo snel (is dit nodig?), niet zo comfortabel (sommigen zoeken de basic terug op).

Ieder zijn ding. Een draadje met "poor men" reisfietsen, tegenpool van het draadje waarin men nieuwe prachtige fietsen voorstelt is een positief idee.
Mijn "snelle"reisfiets giant expedition uit 1988 rijdt nog 10 duizend km per jaar, waaronder 3000 km Frankrijkreisjes ( geen hooggebergte). Ik ken zijn beperkingen, maar voor wat het moet dienen, is hij nog oke. Ieder jaar is er een afweging of ik de noodzakelijke onderhoudskosten al of niet nog zal maken.
Als DIY'er leer ik wel uit zo een draadje, al betreur ik ten zeerste de toon waarin het wordt gevoerd.



Piet
Wim schreef:Je weet heel goed dat je naar Marten hebt verwezen. En dat lid wordt gewaardeerd omdat hij heel veel voor de vereniging heeft gedaan en doet. Meer dan anderen, en dat verdient meer waardering.
Ik weet niet eens wie Marten is maar als die Marten ergens mee zit kan hij zelf ook zijn mond open trekken toch? Kan mij niets schelen wie jij wel of niet waardeert, wat ik al zeg het is hier ons kent ons en zo zijn commerciële belangen nauw verweven met iets dat op papier een vereniging is, dat blijkt alleen al uit het feit dat jij met namen op de proppen komt waar ik nog nooit van gehoord heb, heilige boompjes die beschermd dienen te worden. Begint nou toch weer op de Maffia te lijken.
[quote="Friso*] Op verzoek verwijderd..[/quote]
Ik geef meer antwoorden dan de lakeien van de Rohloff Maffia die mij keer op keer woorden in de mond proberen te leggen, voorlopig bepaal ik waar ik wel en niet antwoord op geef net als zij dus hoe op met dat zielige gezeur. Als het echt zulke grote onzin is die ik beweer zou ik niet zo veel shit over mee heen krijgen.
wat is er mis met gearjunkie's? juist door mensen die met nieuwe spullen willen rijden wordt het "verouderde" materiaal betaalbaar.
Laat ook maar. Adieu.
Thomm schreef:wat is er mis met gearjunkie's? juist door mensen die met nieuwe spullen willen rijden wordt het "verouderde" materiaal betaalbaar.
Niets mis mee,ik bekritiseer niet een onderdeel ik bekritiseer het niets ontziende commerciële belang onder het mom van objectiviteit dat erachter schuil gaat, er zijn mensen die dat niet geloven en mij voor van alles en nog wat uitmaken om mij de mond te snoeren
Wordt er trouwens ook niet goedkoper,juist omdat goede oude dingen worden verdrongen door dure nieuwe dingen worden die oude dingen enkel nog in beperkte oplagen gemaakt dus daardoor wordt het juist duurder, Kijk bijvoorbeeld naar traploze schakelverstellers voor op het frame of voor op het uiteinde van een racestuur, die waren vroeger voor 10 euro te koop nu rond de 80.
't Wordt tijd voor de bekende olifant.

Jan
Wat de waarde van een fiets en zijn onderdelen is, is iets wat ieder voor zich moet bepalen.

Er valt hier de term “Rohloff maffia”, maar die naaf heeft gewoon een prijs en je hebt de keuze die te kopen of niet. Dat het ding niet zelf te repareren is bekend, en dat je tijdens je vakantie niet altijd op service aan kunt ook. Dat is absoluut een punt van overweging, zeker voor de kortere trips waarbij je geen tijd hebt om een week op hulp te wachten.

Anderzijds heb je het prijsbeleid van fietsmerken, waarbij opvalt dat een merk als Fahrradmanufaktur met nagenoeg dezelfde componenten op een aantrekkelijkere prijs uitkomt dan concurrenten als Santos, Idworx en Koga. Die verschillen kan iedereen zien, en vervolgens zijn keus maken.

Er zijn echter wel mensen hier op het forum actief die naar mijn mening discutabel bezig zijn.

Zo is hier op het forum een “hobby” tester actief die Fahrradmanufaktur naar mijn mening met onheuse argumenten negatief heeft beschreven.

Ook van andere mensen kan ik hun mening niet appreciëren omdat ik hen verdenk belangen te hebben.

Er wordt hier geopperd dat men moet bewijzen dat bepaalde mensen belangen hebben, maar ieder kan ook zonder bewijzen natuurlijk zijn eigen conclusies trekken. Ik vraag mij eerder af of het niet beter zou zijn dat betreffende mensen zelf aangeven wat hun belangen zijn.
cabonga schreef:Veel "moderne" uitvindingen dateren uit omstreeks 1900.
Fiets, fotografie etc...
Ze zijn allen nagenoeg volwassen geboren.
Lees dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fotografie
Het lukte Niépce in 1816 wel om een foto te maken, maar niet om het beeld te fixeren en daarmee was het 72-jarige geklooi begonnen met allerlei zware spullen en smerige chemicaliën waaronder kwikdamp. Het duurde tot 1888 toen George Eastman de camera met rolfilm op de markt bracht waarvan ik zelf ook nog onderstaande exponent niet alleen in de kast heb staan maar ook nog wel eens heb gebruikt. Met wat vijlen aan één van de rollen past er namelijk een standaard 6x6-film in.
Afbeelding
(niet mijn eigen foto, maar de camera ziet er precies zo uit)
Peter_K schreef: Er zijn echter wel mensen hier op het forum actief die naar mijn mening discutabel bezig zijn.
Er zit inderdaad wel wat discutabels tussen. "Daar zitten we dan naast onze " Hilleberg the tentmaker" tent, steek jij de "MSR Whisperlite" nog eens aan" is inmiddels een running gag geworden als we op reis zijn, refererend aan een tenenkrommende blog. Soms moet je er maar gewoon mee lachen :wink:
Topic blijft gesloten.

Discussiëren over het nut of de prijs van bepaalde fietsspullen is prima. De (in mijn ogen onterechte) beschuldigingen naar de vereniging zijn niet prima. Blijkbaar is dit de insteek van bepaalde perso(o)n(en).

Excuus aan de andere mensen die hier wel serieus op in probeerden te gaan.