Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets opbergen - Forum Wereldfietser

Fiets opbergen

Toen ik vanavond mijn fiets, na een kort rondje, weer in mijn schuur zette dacht ik hoe bergen anderen hun fiets eigenlijk op? Ik heb mijn fiets een tijdje binnen in de woonkamer staan maar van lieverlee werd de schuur makkelijker. Hoe bewaren jullie hem?

Afbeelding
Een in de woonkamer, een in een rommelhok en twee in de schuur. Ik heb al tijden muurbeugels liggen die ik binnenkort toch maar eens in de bergruimte moet monteren. Dan kan er nog een fiets uit huis.
Drie in de kelderbox, één in de hobbykamer op indoor trainer.
Woon-werkfiets in de (overdekte maar niet afgesloten) fietsenstalling onder m'n flat, racer knus naast m'n bed :oops:, vakantietractor in de kelder van m'n vriendin. Waar dan ook weer een reisfiets en stadsfiets van haar staan. Er komt er binnenkort nog eentje bij (ze wil nu ook een racer) dus moet toch maar eens wat van die haken aan de muur monteren. Haar stadsfiets mag ze ook wel eens in de kelderbox van d'r buurvrouw zetten, daar hebben ze een of ander dealtje over, ik begrijp die twee soms ook niet :lol:.
Vertikaal hoog aan de muur, 6 stuks, met deze, oa Rose. Als je de fietsen om en om hangt heb je aan ca30cm tussenruimte genoeg, maar dan is het wel even klooien om er een fiets tussenuit te halen, vooral met de zwaardere randonneurs. Je kunt er nog troep onder kwijt.
Afbeelding
Jongens zetten jullie ook meteen even het adres erbij en het type slot dat op de deur zit?
Leon/Ave Gone, die opmerking kan je net zo goed (beter zelfs?) in 't fototopic maken.
detrage schreef:Leon/Ave Gone, die opmerking kan je net zo goed (beter zelfs?) in 't fototopic maken.
Goed idee. Doe jij dat even ?
detrage schreef:Leon/Ave Gone, die opmerking kan je net zo goed (beter zelfs?) in 't fototopic maken.
En niet te vergeten binnen ieder topic waarin men aangeeft met welke periode ze van huis weg zijn op fietsvakantie ;).
"Handig", vooral lekker na een regenbui! :lol:

@Leon: Fietsen verzekeren en altijd op slot (ook in de box). Inbraak hou je helaas toch niet 100% tegen.

Ach, in mijn geboortedorp is een keer een compleet fietsenrek een vrachtwagen ingeschoven... soms is het niet anders.

Betreft opruimen van fietsen: Ik verlang vaak naar een lekker grote garage zoals mijn ouders hebben. Gewoon lekker je bende erin plempen... fietsen, bolderkarren, tafeltennistafel, tentje uithangen. Gaat niet gebeuren, dus ik doe gewoon aan proppen :lol:
stef.l schreef:
detrage schreef:Leon/Ave Gone, die opmerking kan je net zo goed (beter zelfs?) in 't fototopic maken.
En niet te vergeten binnen ieder topic waarin men aangeeft met welke periode ze van huis weg zijn op fietsvakantie ;).

haha als ik op fietsvakantie ben is de schuur leeg! :D
Mijn huis is zo'n typisch Belgische woning: een paleis. Er is zelfs een garage in voorzien (3 X 8 m). Daar passen veel fietsen in, vooral omdat er geen auto is...
Gewoon in mijn schuur tegen de werkbank aan, dichtbij de deur. Wat verderop staat een nieuwe racefiets zonder spatborden. De stadfiets die ik tussen station en werk gebruik, staat in de bewaakte NS-stalling (€ 14,– per maand). Mijn vierde fiets staat in de serre van m'n 2e huis in Zweden.
Gedurende de winter worden de vakantiefietseen minder gebruikt. Ze zijn dat schoongemaakt en ingevet en hangen in een fietslift (€10) aan het plafond in een garagebox zodat we geen vierkante banden krijgen.
Hoi,
Mijn vakantiefiets is ook mijn woon-werkfiets, dus die staat gewoon in de schuur en gebruik ik vrijwel dagelijks. Dan kunnen ook mijn banden niet vierkant worden, Hans :)
Groet, Petra.
In nederland: woon-werk in de schuur. Vakantie fiets hing op zolder

Nu: woon-werk in de garage naast de autos; vakantie fietsen in de opslag kamer achter de garage.

Als de garage snachts of overdag per ongeluk openstaat (wat wel eens gebeurd is) dan nog is er niets verdwenen.

Walter.
Als dit soort vragen iemand bezig houden dan weet ik het ook niet meer ,daarvoor hoeft men geen website in de lucht houden. Met welke fietspomp heb jij je band opgepompt ?
Adriaan56 schreef:Als dit soort vragen iemand bezig houden dan weet ik het ook niet meer ,daarvoor hoeft men geen website in de lucht houden. Met welke fietspomp heb jij je band opgepompt ?

Gek genoeg zijn er toch mensen die erop reageren, dus er zal wel behoefte aan zijn. Vertel eens ... welke fietspomp gebruik jij? :wink:
Adriaan56 schreef:Als dit soort vragen iemand bezig houden dan weet ik het ook niet meer ,daarvoor hoeft men geen website in de lucht houden. Met welke fietspomp heb jij je band opgepompt ?
Ik heb dit liever dan t recente rohloff-mafia draadje :D

Zoals ze in Twente zeggen: ie hebt ter mooi weer bie!

Walter