Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marathon Racer Vouwband - Forum Wereldfietser

Marathon Racer Vouwband

Naar aanleiding van een van de discussie op dit forum over de juiste band, heb ik op de website van Schwalbe gezocht naar de door mij zeer gewaardeerde Marathon Racer Vouwband. Helaas kan ik deze niet meer vinden, er staan nu alleen nog draadbanden op. Het lijkt erop dat er vanaf 2016 geen Marathon Racer Vouwbanden meer verkocht worden. Ik heb er onverwijld bij een Duitse webshop nog drie besteld, maar ook daar staat vermeld dat het een uitlopend model is!
Als ik andere fora mag geloven dan is deze band er inderdaad niet meer in vouwvariant. Helaas.
De Amerikaanse Schwalbe site heeft de vouwbanden nog wel. Daarmee kun je dan gelijk de overige specificaties vergelijken: http://www.schwalbetires.com/bike_tires ... _racer_429
Ik neem aan dat je de Racer gekozen hebt als het voor jou ideale compromis tussen gewicht/snelheid en degelijkheid. Als het alleen is om een lichte reserveband bij je te hebben dan kun je ook een Pasela vouwband meenemen. Als band om echt mee te rijden is die Pasela ook interessant, maar wel weer wat kwetsbaarder dan de Racer. De Compass 38 mm is nog weer een slagje lichter en sneller, maar ook kwetsbaarder.
De vraag is of een draadband niet prettiger is; je hebt als het goed is minder snel last van 'hoogteslag na montage.
Tenzij je zo'n band mee wilt nemen op reis, dan is een vouwband noodzakelijk.
Ik ben zelf van plan een Almotion als opvolger van de Vouw Racer te nemen, in de maat 40-622.
Er zijn meer verschillen tussen de vouwband en de draadband als alleen de draad. En ik ben er van overtuigd dat een lichtere band prettiger rijdt.
Georg schreef:De vraag is of een draadband niet prettiger is; je hebt als het goed is minder snel last van 'hoogteslag na montage.
Nooit wat van gemerkt. Zorgvuldig je banden monteren is sowieso aan te raden: ze zorgen voor je contact met de ondergrond en dus voor het verschil tussen fietsen en vallen.
Ook al niet waar.
Voor de liefhebber, hier nog een racer van 26 inch te koop (vouw).. Inderdaad als reserve mee vorig jaar, nooit gebruikt dus zgan!
@Alien;

1. Ik put uit eigen ervaring met de Marathon Racer vouwband; altijd hoogteslag, merk je alleen op heel strak asfalt, maar toch. Het is met name heel irritant als je met je fiets 'vliegt', en dan je banden leeg moet laten lopen en nadien is er weer een hobbel te voelen.

2. Natuurlijk kun je alles op je fiets meenemen, daar weet ik ook wel filmpjes van te vinden, maar algemeen aanvaard is een vouwband handiger dan een draadband als reserve.

De Marathon Racer heeft volgens Schwalbe wel een andere opbouw dan de draadversie. Daarom koos ik destijds ook de vouwband. Toch heb ik nooit het gevoel gehad dat de Racer z'n naam echt eer aandoet, qua rolweerstand. Vandaar dat ik nu ook een andere band als opvolger op het oog heb.
Georg schreef:De vraag is of een draadband niet prettiger is; je hebt als het goed is minder snel last van 'hoogteslag na montage.
Ik ben zelf van plan een Almotion als opvolger van de Vouw Racer te nemen, in de maat 40-622.

Zo'n hoogte slag heb ik juist met een Almotion draad versie gehad.
Jammer Racer draad 26x1,75 verdwijn 2 jaar geleden. Nu volledig family racer Evo