Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Goede aanvulling natuurlijk: ik ging in mijn verhaal in op mijn ervaring met 50mm brede 26" Marathon Mondials.terunky schreef:met de mountainbike merk ik een groot verschil, brede banden natuurlijk. maar een vouw band is soepeler en lichter in gewicht. en als reserve band voor onderweg ideaal omdat je hem klein op kunt vouwen.
of je het op 35 mm bandjes zal merken durf ik niet te zeggen.
De pasvorm van vouwbanden van 15 tot 10 jaar geleden was inderdaad waardeloos. Sinds ca. 2008 zitten ze heel strak op de velg, soms té! Dit is wel op basis van Schwalbe banden. Andere weet ik niet.Wim schreef:Op een nadeel van vouwbanden moet wel gewezen worden: als je een lekke band hebt kunnen ze makkelijker van de velg afschuiven. Dat is niet fijn als je met een flinke vaart van een berg afdaalt en je vlak voor de bocht een lekke band krijgt.
Kevlar waarvan de hieldraad van een vouwband is gemaakt, is duurder dan staal, wat in een draadband zit. Dus dat om te beginnen. Maar er kan meer aan de hand zijn.michelbuyckx schreef:Weet iemand wat het prijsverschil tussen een Schwalbe Marathon Mondial en een Schwalbe Marathon Mondial folding uitlegt.
Een vouwband is wat lichter dan zijn rigide equivalent, aangezien Kevlar ook wat lichter is dan staal. Verder is er in principe geen verschil.Uiteraard de ene kan je op plooien en de andere niet. Maar is er een verschil éénmaal gemonteerd?