De cranks zijn TA Zephyr, wat mij betreft de mooiste moderne touring cranks. Ze worden helaas al weer een tijd niet meer gemaakt - ik heb ze in 2002 nog net op tijd in de VS bij Peter White gekocht.
Andere details die interessant zijn zijn de rvs staafjes (spaken) langs de balhoofdbuis om lakbeschadiging door de kabels te voorkomen, en de handgemaakte stuurpen. Tot slot is er het verhoogde linker spd pedaal ter compensatie van mijn beenlengteverschil. Niemand wist mij te vertellen wat we daar mee aan moesten totdat Marten zijn schouders ophaalde en zei dat dat natuurlijk kon.
De achterdrager, de stuurbocht en de zadelpen zijn van Nitto. De buizenset is grotendeels Reynolds 853, dubbel oversized met 0,5 mm wanddikte in het midden. De voorvork is Reynolds 531 ST. Het resultaat is glorieus.
De banden zijn hier nog 26x1.75 Panaracer Pasela's. Inmiddels heb ik door Panaracer gemaakte Compass 26x2.35 banden klaarliggen. Als ik terug ben gaan die erop, samen met de breedste Gilles Berthoud spatborden (de sks spatborden waren net gesneuveld dus dat kwam goed uit). Ik hoop dat het gaat passen.