Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Standlicht Philips SafeRide 60 kapot - Forum Wereldfietser

Standlicht Philips SafeRide 60 kapot

Drie jaar geleden kocht ik online (bij veelvoordefiets.nl) de Philips SafeRide 60 koplamp. Daar heb ik echt veel plezier van gehad, en nog wel eigenlijk. Alleen is het standlicht er een paar weken geleden ineens mee opgehouden. Dat standlicht was indertijd, naast positieve recensies, wel een feature dat meetelde in de beslissing om juist deze lamp te nemen.
Maar nu doet-ie het dus niet meer. Een mailtje naar Veel voor de fiets (you never know) leverde helaas niets op. Philips maakt geen fietsverlichting meer, zo kreeg ik te horen, de lampen zijn niet meer te bestellen of te ruilen. Ik kreeg nog wel de aanbeveling voor een mooie Edelux, maar daar ben ik nog niet rijp voor.

Na deze lange inleiding de vraag: heeft iemand een idee of (en zo ja hoe dan) dit euvel te repareren is?

Peter
Tsja, je weet natuurlijk ook niet wat er precies kapot is.
Ik vind via google wel een site waar je kunt zien hoe hij, min of meer destructief, uit elkaar kan: http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_nl.html
Niet erg hoopvol... Je zou kunnen denken dat het aan de grote elco ligt, maar die gaat zover ik weet niet vaak zomaar kapot.

Philips is misschien niet voor niets gestopt met het maken van verlichting. De LED-achtergrondverlichting van onze 4 jaar oude TV hield er een maand geleden ook gewoon mee op. Reparatie was duurder dan de nieuwe TV. Een hartig maar heel vriendelijk woordje met de medewerker van Media Markt leverde gelukkig wel een redelijk bedrag in het handje op, zelfs het dubbele van wat volgens de uneto-voorwaarden moest. We hebben nu dus een ander merk TV.

Ik zou veelvoordefiets eens proberen te bellen. Drie jaar is te kort. Je weet maar nooit.
Leon schreef:. Je zou kunnen denken dat het aan de grote elco ligt, maar die gaat zover ik weet niet vaak zomaar kapot.
Nee…. Dat klinkt logisch – bigger is beter maar de grote 4700uF/25V Elco is voor AC-DC converter bij de dynamo/achter de diode full-full bridge/. Hij voorkomt de flicker effecten bij extreem lage snelheden.

De super Cap zorg voor de standlight /de ronde kleine/
Mijne advies – met multimeter even checken dat de supercap houdt de spaaning

Dat kan ook in de LED driver of controll zelf liggen maar dat word moeilijk via de tekst beschrijven

Leon kun je mij spelfouten oplossen. Samen zou een fantastisch team zijn :D Ik zorg voor technische ondersteuning. :) :roll:
miro schreef: Mijne advies – met multimeter even checken dat de supercap houdt de spaaning
Daarvoor moet ik dan toch eerst het sloopadvies volgen waarnaar Leon hierboven verwees. Slopen kan ik best goed, maar nu heb ik nog een lamp die het in elk doet terwijl ik rijd. :-)
Ik neem het in overweging.