Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thema: KOU! - Forum Wereldfietser

Thema: KOU!

Naar aanleiding van diverse artikelen met het thema KOU! in De Wereldfietser, die ik gisteren heb ontvangen, wil ik een waarschuwing plaatsen. Op pagina 14 staat geschreven dat plastic onderdelen door de kou sneller kunnen afbreken. Nou, dat is mij overkomen.
Het zit namelijk zo dat ik een tweede huis in Zweden bezit en daar heb ik ook een fiets staan, een zwarte Giant. Aan het stuur zit een Klick-Fit systeem voor mijn stuurtas van AGU. Afgelopen zomer constateerde ik dat de ophangklemmen door de kou van de winter ervoor (waar het –20° heeft gevroren) zijn gescheurd. De linker van boven en de rechter van onder kapot. Het kan ook in Nederland gebeuren, zoals de strenge winter van maart 2005 (ook –20°) heeft bewezen. Zie onderstaande foto, weliswaar niet scherp, maar wel overtuigend genoeg. Gelukkig had ik nog twee reserveklemmen bij me en afgelopen vrijdag 9 oktober heb ik ze wat losjes geschroefd voordat ik terug naar huis ging. Daarom bij deze!

Afbeelding
2005 is toch 10 jaar geleden? dan is het toch niet echt onoverkomelijk?
Dank je wel voor het vermelden!

Hoe kom je btw aan die reserveklemmen en ook haken van agu tassen. Ik heb wel eens gekeken via internet maar kwam er toen niet uit,
ik heb oude maar nog wel fijne agu tassen, misschien handig om dan reserve haken en fix systeem te hebben.
fud0 schreef:Dank je wel voor het vermelden!

Hoe kom je btw aan die reserveklemmen en ook haken van agu tassen. Ik heb wel eens gekeken via internet maar kwam er toen niet uit,
ik heb oude maar nog wel fijne agu tassen, misschien handig om dan reserve haken en fix systeem te hebben.
Gewoon bij de fietsenzaak verkrijgbaar zoals Poort in Winsum (Gr.). Of op de website van AGU, uit mijn ervaring is men altijd erg behulpzaam om onderdelen na te zenden.
Bedankt voor de reacties, ik zal nog eens bellen en vragen.

Ik bedoelde eigenlijk de ophanghaken die je met inbus in tas kunt schroeven van voor en achtertassen, agu maar die gaan wellicht niet stuk, maar misschien wellicht ook als het heel hard vriest,
en ook evt. die rode klik en fix systemen.

de ophanghaken waren vroeger gemaakt voor een kleinere diameter buis van bagagedrager, de ronding zeg maar,omdat de buizen van de bagagedragers toen smaller waren, nu zijn ze allemaal groter qua doorsnede en die haken zijn daar op aangepast.

Ik dacht ik ben benieuwd of je alleen die haken kunt kopen, maar kon ze paar jaar geleden nergens kopen, alleen als je dus nieuwe tassen koopt.