Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe te starten met een trekking reis? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe te starten met een trekking reis?

mighty theo schreef:
LHTJoost schreef:
mighty theo schreef:Een wandel GPS heb ik al...
Welke als ik vragen mag?
Ik heb al een aantal jaren de Garmin 62st als GPS incl. fietsbeugel ;-)
Niets meer aan doen!
een mooie route om als beginner te maken is bijvoorbeeld fietsen naar parijs van paul benjamins deze is goed te doen niet te veel hoogte meters
dit is vind ik een mooie route om te smaak te pakken te krijgen en hierna ga je alleen maar verder :D
http://www.cyclingeurope.nl/routes/parijs/index.php
Kijk dat is ook wel een mooie route. Mijn plan is wel om de 1e keer max. 9 dagen te gaan zodat ik het qua vakantiedagen nog kan combineren met mijn reguliere vakantie.
alma schreef:Aan de andere kant is het ook weer zo dat de mate van innigheid van het contact met medefietsers vaak omgekeerd evenredig is met de frequentie waarmee je ze tegenkomt :wink:
Ik heb dat ook bij zeehondjes.
Ik ben er een paar jaar geleden mee begonnen, maar wel met de velomobiel als voertuig.
Gewoon doen, zou ik zeggen. B&B of camping, dat bepaal je zelf. In mijn geval was het kamperen, op één keer na, na een hele dag door de Normandische regen rijden.

De herinneringen aan zulke reizen zijn fantastisch. Of het nu helemaal meevalt of af en toe wat minder: wat je deed, kan niemand je nog afnemen.
Ik deed het met een track op de gps, zonder vooraf precies te bepalen wat de dagafstanden zouden zijn. Archiescampings is dan een prima aanvulling. Als je er genoeg van hebt, zoek je gewoon de dichtste campings uit en je gps wijst je de weg.

Wat je precies gebruikt en hoe je de weg moet zoeken? Elk heeft zijn eigen voorkeuren. Ik ben er zeker van dat elk ervan even goed is als de andere.

En wat de bestemming betreft: je kiest maar uit wat je aantrekkelijk lijkt. De een gaat graag de bergen in, de ander kiest rijden langs de kust en nog een ander geeft de voorkeur aan eindeloze vlakten. Het is maar wat je wil.
Marko schreef:Ik heb dat ook bij zeehondjes.
Zeehondjes geven natuurlijk ook wel een geweldig vertederende aanblik. Maar een dergelijke instelling leidt toch soms dat het heel erg gezellig kan worden met onbekende mensen terwijl je dat van tevoren niet verwachtte ;-)

Ofwel, wat ik nu ervaar is dat de meeste leden erg goede ervaringen hebben verkregen met het reizen per trekking fiets en dat er eigenlijk geen redenen zijn om het niet te doen...
Gewoon op pad gaan. Het is zoals eerder beschreven is spannend als je weg gaat maar je zit snel in het ritme. Wat leuke tocht is langs de rivier de elbe. Je kan dan bv met de trein naar Praag en afzakken naar Hamburg en langs de Duitse Waddenkust naar Nederland. Een top route met mooie afwissende natuur, steden en collega fietsers. Genoeg b&b campings. En de elbe....is nu op zijn mooist.

Veel plezier

http://henkenhilda.blogspot.nl/p/onze-routes.html
Bedankt voor de tip. Jullie hebben ook interessante informatie over het materiaal.

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met de LF Zuiderzeeroute. Dichtbij en hopelijk leuk om te doen.
Je kunt ook denken aan de Frontlinieroute langs de front van de eerste wereldoorlog. Start in Oostende/Nieuwpoort en finish in Verdun of Basel. Prachtige route als je van geschiedenis houdt, weinig klimmen en dicht bij huis.

Verder wemelt het in Duitsland ook van de fietsroutes, ben je er toch even uit.