Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Randonneur (M-Gineering) , Son, Rohloff, Magura HS33 - Forum Wereldfietser

Randonneur (M-Gineering) , Son, Rohloff, Magura HS33

Prachtige en tijdloze stalen randonneur.
Spec's:
Frame : Lugloos gesoldeerd met Reynolds 725 buizen.
Voorzien v.: sliding dropouts voor Rohloff, 3 x bidonnokken, oogjes voor voor- en
achterdrager, 3 x kabelgeleiding onder bovenbuis (1 x Magura)
oogjes voor ringslot, aansoldeerdeel voor standaard achtervork
voorvork unicrown
Balhoofdstel: 1'' Shimano STX-RC met draad
A-naaf : Rohloff Speedhub 500/14 CC OEM zwart
V-naaf : Son 28" - 32 H, zwart (naafdynamo)
Remmen : Magura HS remmen
Crankstel : Shimano Sora met TA voortandwiel
Velgen : Exal 19, zwart 622 mm, 32 gaats
Spaken : DT/Sapin 14-15 silver
Banden : Schwalbe Marathon 47-622
Diversen : Lumotec voorlamp op vorkkroon, DT toplicht plus (standlicht) achter-
licht met dragerbevestiging
Spatborden SKS, Slot van AXA Defender, Esge standaard
Chainglider kettingskast
Stuur : Syntace VRO Eco set 3
Achterdrager: Tubus Cargo, geschikt gemaakt voor aankoppelen Burley Piccolo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op één na laatste foto staat serienummer van de Rohloff naaf.
Op de laatste foto wordt de Tubus Cargo door Marten Gerritsen van M-Gineering veranderd waarbij het eenvoudig gemaakt wordt een Burley Piccolo aanhangfiets te koppelen.
Frame en lak verkeert in zeer goede staat. Fiets is bijna 9 jaar oud.
Fiets heeft niet meer dan 3000 km gelopen.
Facturen, garantiebewijs Rohloff naaf in te zien.
Vraagprijs € 1350,-
Reacties via PB.
Beste,

Wat is de framemaat?

En alwaar is hij te bezichtigen enof proef te rijden?

groet, Roald

roaldhaan@gmail.com
Marten gesproken en kan ik je een pb sturen?
Alvast bedankt voor je reaktie.

Groeten Edith
Edith* schreef:Marten gesproken en kan ik je een pb sturen?
Alvast bedankt voor je reaktie.

Groeten Edith

PB kan altijd.... :)
Op het inmeetuitprintpapiertje zie ik dat er bij de berekening geen rekening is gehouden met de flappers. Ik denk dat dat voor sommige mensen een serieus probleem kan opleveren.
Flappers??? wat bedoel je daar mee?
Marko schreef:Op het inmeetuitprintpapiertje zie ik dat er bij de berekening geen rekening is gehouden met de flappers. Ik denk dat dat voor sommige mensen een serieus probleem kan opleveren.
:lol: :lol: :lol:

Bij mij staat "flappers" standaard op "ja".

OK, back on topic.
M276 schreef:Flappers??? wat bedoel je daar mee?
Er zijn maar een paar echt onopgeloste mysteries in Hollandsch fietsenland - een ervan is de vraag waarom de poot van een Idworx voorvork zo nodig uit twee buizen moest bestaan.
En de andere is dus wat Marten in godsnaam bedoelt met de optie flappers ja/nee.
Als je die fiets ziet, zie je toch meteen dat flappers onzin zijn. Al zou je ze willen.
:-)

On-topic: mooi fietsie, hoor. Framemaat 60,5 lees ik uit het maatadvies.
eindgebruiker schreef:Als je die fiets ziet, zie je toch meteen dat flappers onzin zijn. Al zou je ze willen.

On-topic: mooi fietsie, hoor.

Framemaat 60,5 lees ik uit het maatadvies.
Skate1966 schreef:
eindgebruiker schreef:Als je die fiets ziet, zie je toch meteen dat flappers onzin zijn. Al zou je ze willen.

On-topic: mooi fietsie, hoor.

Framemaat 60,5 lees ik uit het maatadvies.

Geale: Dank voor het compliment. :D
Maat is i.d.d. 60,5 cm.
maar wat zijn die flappers nu? :shock:
Mooie fiets, nette prijs. Ik zou het wel weten als ik op zoek was...

v.w.b. de flappers: Ergens in het hoge noorden zit iemand met een grote grijns achter zijn computer...
Ik noem regenstoppers aan de spatborden flappers, maar ik weet niet of dat hier ook wordt bedoeld.

Erik
Het mooie van flappers is dat je ze kunt googlen. Ik zou dan inderdaad richting het noorden googlen :-)

Hebben jullie trouwens die Toxoholic Rohloff shifter gezien? Alleen die shifter is al 100 euro.
Flappers : Ergopower of STI / gewone remhandels, alleen van toepassing op race of randonneur. Bron:M-Gineering
Zo is het. Volgens mij is deze fiets oorspronkelijk ontworpen voor een racestuur, en had toen Magura HS66. Ik kan me voorstellen dat dat iets uitmaakt voor de geometrie omdat sti grepen nogal groot zijn en ver naar voren staan vergeleken met gewone racegrepen. Ik denk dat dat het is. Het is een pracht fiets en de prijs is een koopje voor wie lang genoeg is.
mmm weg mysterie :cry:

maar wel fijn weer wat te weten :)
Wim schreef:prachtfiets voor wie lang genoeg is.
... en plaats heeft voor nog meer fietsen :cry:
Wim schreef:Zo is het. Volgens mij is deze fiets oorspronkelijk ontworpen voor een racestuur, en had toen Magura HS66. Ik kan me voorstellen dat dat iets uitmaakt voor de geometrie omdat sti grepen nogal groot zijn en ver naar voren staan vergeleken met gewone racegrepen. Ik denk dat dat het is. Het is een pracht fiets en de prijs is een koopje voor wie lang genoeg is.

Klopt:
Oorspronkelijk is de fiets gebouwd met racestuur en HS 66 !!

Later heb ik het aangepast tot de fiets zoals die nu te koop staat.

Op de site van Marten Gerritsen vind je ergens halverwege de fotogalerij de fiets met racestuur.
Kijktip: SRM fiets met aanhangfiets drager (o.i.d....)