Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Marathon Mondial banden op IDWORX easy transport - Forum Wereldfietser

Schwalbe Marathon Mondial banden op IDWORX easy transport

Hey iedereen

weet er iemand of de Schwalbe Marathon Mondial banden passen op een IDWorx - ET Commuter en Idworx easy transport zonder de spatborden er af te halen.

Alvast bedankt

Kevin
Welke maat wil je gebruiken?
Dat weet ik niet, ik kan voor een mooieprijs die twee fietsen over nemen van een collega. Nu omdat we naar de toekomst toe ook meer ofroad en afgelegen willen gaan fietsen leken die banden een goede keuze/ noodzaak. ( marokko, mongolië,...) andere opmerkingen, bedenkingen zinn meer dan welkom. Of denken jullie dat deze fietsen hier minder geschikt voor zijn, en ik dus beter naar andere (26") modellen zoek?
Als ik google op plaatjes zie ik dat dit 28" fietsen betreft die niet speciaal voor dikke banden zijn gemaakt.
De 37mm-versies zijn dan waarschijnlijk de standaard op deze fietsen. De 42mm-versies worden waarschijlijk krap tuissen de spatborden. De 47mm- en 50mm-versies passen zeker niet onder de spatborden.

Voor in Marokko offroad lijkt me de aanbieding daarom niet zo interessant. Daar wil je vooral zo breed mogelijke banden.
28 inch en 42 mm gaat passen. Op onze site heb ik nog even de verschillen tussen de beide Mondials aangestipt.
Ok, bedankt allemaal! Ik heb de fiets gekocht en ben er helemaal weg van!
De idworx ET (Easy Transport) is ontworpen voor 50mm banden (was de eerste idworx trekkingfiets die rond de Schwalbe Big Apple banden is ontwikkeld).
Als er meer onverhard word gefietst is 42mm een betere keuze, hiermee heb je wat meer ruimte tussen band en spatbord.