Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Big Apple K-Guard of Race-guard.... - Forum Wereldfietser

Schwalbe Big Apple K-Guard of Race-guard....

Ik wil een paar nieuwe Big Apple banden van Schwalbe kopen. Op de website van Schwalbe zie ik alleen 2 versies, één met K-Guard lekbescherming en één met Race-Guard. Ik snap dat de K-Guard een betere bescherming is, maar ik vraag me af hoeveel het scheelt qua soepelheid en comfort versus lekbestendigheid....

Heeft iemand ervaring?

Groeten
Eric
Waaruit maak je op dat K-guard een betere bescherming is? Schwalbe beweert zelf het tegendeel. Dat type weegt ook nog even 200 gr per stuk meer (50-622) en heeft ook een mindere rubbercompound. De grip is beter bij performance line (en dat is bij Big Apple best handig) en minder rolweerstand. Dat merk je echt iedere kilometer. Maar, active line kost wel wat minder uiteraard. Echt duur zijn ze toch al niet. Geen moeilijke keuze, lijkt me! https://www.bike-components.de/en/Schwa ... en-p30616/
Ik heb met Big Apples meer dan 30000 km ervaring, alleen met de beste kwaliteit, waaronder de vouwbanden.